Dr Mupp skrev 2012-04-19 20:13:38 följande:
Inavelsgraden måste vara hög i Sverige för det är många som går runt med helt täckta vagnar.
Själv blev jag utskälld av en mamma när jag sa att hon skulle öppna upp till sin bebis. Juli 30+ ute. Bebisen låg i vinteråkpåse samtidigt som mamma gick runt i linne och kjol.
Coyote skrev 2012-04-19 20:41:01 följande:
Häromveckan fikade jag med en kompis, in kommer en tjej med barnvagn, vinteråkpåse, fotsack och över suffletten och hela öppningen hade hon hängt sin vinterjacka så den täckte för allt. Hon gläntade lite på den då och då och tittade till bebisen, och när barnet vaknade så lyfte hon upp honom. Gissa vad den stackaren hade på sig? Fleecefodrad galonställ. Och sen beklagade hon sig för sin kompis att pojken var så himla gnällig och hon fattade inte varför.
Nää, vad KAN det bero på tror du? Du tycker det är för varmt inne med jacka och tjocktröja, men bäddar in hela ungen i hur mycket som helst. Hur tänkte du där?
Ja,, hur svårt kan det vara de är människor, små människor.. Det är ju faktist inte svårare än att föreställa sig hur man själv skulle vilja vara klädd etc...
CoolJen skrev 2012-04-19 20:50:40 följande:
2% stämmer ju inte med verkligheten, tycker varannan barnvagn är övertäckt på sommaren
Det kan jag verkligen hålla med om.. Jag har nästan funderat varför jag är den enda som inte täcker över hela vagnen... Jag trodde det var något som jag inte fattade..