Inlägg från: Selma1966 |Visa alla inlägg
  • Selma1966

Hur länge väntade ni innan adoption?

Vi ställde oss i kö efter första missfallet medan vi fortfarande väntade på IVF. Därefter 4 IVF-försök, varav ett missfall till. Kön tog tid och vi ville inte förlora tid då vi var rätt gamla. Att vi redan stod i kö när vi fick sista missfallet var en enorm tröst då. Vi hade inte förlorat någon tid. Vår känsla var hela tiden att vi ville ha barn och att det var oviktigt vilken väg det kom. När jag blev gravid sista gången fick vi samtidigt möjligheten att skicka vår ansökan till Ryssland. Även om det då kunde ta 6-12 månader innan man fick barnbeskedet så ringde vi direkt adoptionsbyrån och berättade att jag var gravid så att vi avvaktade utan att något barn i ett annat land skulle bli lidande för att vi utsågs till föräldrar och sedan hoppade av. Sedan när missfallet kom några veckor senare så hörde vi av oss efter ett par veckor till och var back in business. Då kom jag snabbare tillbaka från missfallet eftersom jag återigen fick hopp. Sedan tog det ytterligare 1,5 år, efter att ansökan skickats till landet innan vi hade ok på adoptera vår son, så jag hade verkligen kommit över missfallen.

Svar på tråden Hur länge väntade ni innan adoption?