Inlägg från: Vittoria |Visa alla inlägg
  • Vittoria

Hur länge väntade ni innan adoption?

Jag och min man har försökt i 5 år att få barn. Vi har testat pergotime och IVF.
    De hittar inget fel på oss heller.

Hur länge väntade ni innan ni gav upp och bestämde er för att adoptera?

• Svar på tråden Hur länge väntade ni innan adoption?
  • Vittoria
    MammaSusan81 skrev 2012-04-18 16:35:46 följande:
    Vi bestämde oss innan vi började försöka, men eftersom vi var för unga försökte vi under tiden vi väntade på att jag skulle bli 25 år, men så testade jag att ringa familjerätten några månader innan jag fyllde 24 & vi fick starta utredning för adoption redan då, medgivande & skickade handlingar till SA redan 2v innan jag hann fylla 25 år, men då var det ingen kötid alls.
    Men gjorde ni någon utredning först? Eller visste ni att ni inte kunde få barn?

Tack alla för svaren. Verkar som om vi väntat länge. Det är nog dags att börja tänka ordentligt på det.

Badanka00: Förstår precis vad du menar. Det är så mycket som behöver göras så snabbt känns det som.

Chimamanda: Vad underbart!!! Grattis. 

Några frågor till då till folk. Vilka länder har ni valt och om ni vågar svara varför just det landet?
    Vilken adoptions byrå har ni använt er av?

Tack för all hjälp ni är så söta som svarar mig i denna tuffa tankebanan jag är inne i nu.
  • Vittoria

Vad otroligt underbart att höra era historier!!! Fantastiska människor är ni tycker jag som klarar detta!

Tack för era svar och stöd.

Vi har nog bestämt oss för att vänta till nästa år med att ställa oss i kö. Just nu har vi för mycket annat.

Kram på er och lycka till med era hjärtan!!

Svar på tråden Hur länge väntade ni innan adoption?