• imicca

Annorlunda ÄL hjälp!

Har ett problem...

Har under flera år försökt att bli gravid, men har endast slutat i ett utomkvedes och "troligtvis" ett missfall.
    Jag har alltid haft regelbunden mens och jag har alltid fått positivt på ägglossningstester!

Denna månaden var vi extra noga med att ha sex vaaarje dag under min vecka som fertil.
    Saken är den att jag har ännu inte fått något positivt ÄL test???
    Testar med testlagrets stickor och stavar.
    Det konstiga är att det har känts som att jag haft ÄL flera gånger, och jag känner i vanliga fall ALLTID när jag har ägglossning... Har inte haft lika ont som förut, men det har ändå varit en molande känsla, men inte lika stark.

Hade min första mensdag den 28e Mars, och skulle haft själva ägglossningen den 13e April.
    Varför har jag inte fått positivt??

Känns sååå konstigt att jag inte skulle ha någon ÄL nu när vi verkligen bestämde oss för att ha sex hela veckan...har ju alltid haft det tidigare???

vad kan det vara?
    Kan man ha haft ÄL trots negativt test??? 

• Svar på tråden Annorlunda ÄL hjälp!
  • imicca
    Pimpinellan skrev 2012-04-18 15:14:07 följande:
    För att börja med att besvara sista frågan så ja-man kan ha äl trots negativt äl-test. Likaväl som man kan ha utebliven äl trots positivt test. Har man däremot regelbunden mens och äl-symtom så brukar man ha äl så utgå från det tills du ev. vet annat. Det är också ganska lätt att missa lh-stegringen. Gör man det bör man testa 2 ggr per dag och efter kl.11.
    En svindum fråga, kan man verkligen få sin mens om man nu inte haft sin ägglossning???
Svar på tråden Annorlunda ÄL hjälp!