grind skrev 2012-04-26 10:59:46 följande:
Du har lite märkliga slutsatser i ditt inlägg.
Kvinnor har mer empati och värdesätter pengar i mindre utsträckning än män. Att t.e.x. gå emot Suadiaffären som denna kvinna gjorde är ur ett ekonomiskt perspektiv fullständigt huvudlöst. Så att t.e.x. män i större utsträckning accepterar affärer i moraliskt gränsland är positivt för företagen då deras främsta uppgift är att maximera företagets vinst.
Det är också av denna orsak som flera kulturer hellre ser män i toppen då de agerar rationellt utan att blanda in empati och känslor.
Att kvinnor skulle stå emot grupptryck kan jag inte hålla med om alls. I det här fallet handlar det inte om grupptryck utan om att män hellre tjänar pengar än kvinnor. Det sociala är rent generellt viktigare för kvinnor varför de oftare hamnar i konsensus.
Nja, jag vet inte jag. Tycker nog kvinnor värdesätter pengar. Ser många män med empati. Alla kvinnor står inte mot grupptryck (de flesta inte). Det är inte så jag menar. Jag är mer ute efter att bolla lite.
Att denna kvinna motsatte sig mot Bo Ringholm för flera år sedan var fantastiskt. Det borde ju fler ha gjort. Men där kan vi tänka olika. Efterräkningarna kommer nu.
Vad hette hon folkpartietkvinnan som gick emot när vi diskuterade avlyssning (FRA va?) osv för några år sedan.
Likaså hon som ifrågasatte statens finanser. Också mot Bo Ringholm och nu har hårda nypor hos FN. (Arrenius?) Tycker mig ana ett mönster här som jag också ser och sett i mitt eget liv. Både yrkesmässigt och privat. Rejäla fruntimmer helt enkelt!
Jag tror vi skulle vinna på att ha fler sådana kvinnor på samhällets toppar. Det är ngt speciellt med dem och jag lägger heller mina surt förvärvade slantar i sådana människor fickor än hos unga finansvalpar.
But maybe that´s just me.