violatricolor skrev 2012-04-14 18:45:40 följande:
Hm Min tjej gör också så (fäktar) ibland utan att jag vet varför. Ibland tror jag det är att hon behöver rapa/spy eller är täppt och ibland vet jag inte varför.
Men för din tjej: Har hon blivit tröttare/slö så skulle jag ta det med BVC. Du kan ju också prova en annan flaska. Vi har Dr Brown's. Tycker bättre om den nappen än Mam's (har en sån också). Kan ju tänka på hur hon ligger och hur du riktar nappen (så du stimulerar sugreflexen och inte kräkreflexen).
Hon beter sig ungefär som när jag försökte amma, suger och suger men ingenting händer (kommer inte tillräckligt med mat) och därmed blir hon förbannad och tillslut somnar hon för att det blir för jobbigt att suga...
Hon ligger på samma sätt som hon alltid har gjort, enda skillnaden är som sagt att hon har börjat bli förbannad och får suga tills hon blir alldeles utmattad
Hade vanlig klassisk flaska när hon föddes, tänkte ju amma. Och med dom flaskorna betedde hon sig nästan likadant och efter byte till Mam's flaska gick det mycket lättare för henne att äta. Tänkte åka till maxi och köpa nästa storlek på napp och testa, de skadar ju inte. Bara ta det försiktigt och se till så att hon inte sätter i halsen.