Inlägg från: gosmagen |Visa alla inlägg
  • gosmagen

Trött och frustrerad, varför?

Våran dotter har gått från att äta 165 ml ersättning (150 ml vatten) på ca 30 min till att ta över en timme på sig, utan att få i sig allt. Hon fäktar med både armar och ben samt blir fruktansvärt arg undertiden som hon äter. Och somnar tillslut av utmattning, är fortfarande inte riktigt mätt då hon vaknar 30-60 min senare och är hungrig igen. Vi använder Mam's first bottle, så hon får i sig minimalt med luft.
    Kan hon bli så arg och utmattad för att hon får suga för mycket, dvs att maten inte kommer så fort som hon vill? 

• Svar på tråden Trött och frustrerad, varför?
  • gosmagen
    violatricolor skrev 2012-04-14 18:45:40 följande:
    Hm Min tjej gör också så (fäktar) ibland utan att jag vet varför. Ibland tror jag det är att hon behöver rapa/spy eller är täppt och ibland vet jag inte varför.

Men för din tjej: Har hon blivit tröttare/slö så skulle jag ta det med BVC. Du kan ju också prova en annan flaska. Vi har Dr Brown's. Tycker bättre om den nappen än Mam's (har en sån också). Kan ju tänka på hur hon ligger och hur du riktar nappen (så du stimulerar sugreflexen och inte kräkreflexen).
    Hon beter sig ungefär som när jag försökte amma, suger och suger men ingenting händer (kommer inte tillräckligt med mat) och därmed blir hon förbannad och tillslut somnar hon för att det blir för jobbigt att suga... 

Hon ligger på samma sätt som hon alltid har gjort, enda skillnaden är som sagt att hon har börjat bli förbannad och får suga tills hon blir alldeles utmattad
    Hade vanlig klassisk flaska när hon föddes, tänkte ju amma. Och med dom flaskorna betedde hon sig nästan likadant och efter byte till Mam's flaska gick det mycket lättare för henne att äta. Tänkte åka till maxi och köpa nästa storlek på napp och testa, de skadar ju inte. Bara ta det försiktigt och se till så att hon inte sätter i halsen. 
  • gosmagen
    violatricolor skrev 2012-04-14 19:04:53 följande:
    Hm... Klurigt! Kanske erbjuda mat oftare så att hon inte blir lika hungrig men det kanske du redan gör?
    Hon äter väldigt olika. Allt från varannan timme osv upp till var 6:e timme allt beroende på om hon sover för natten, vi är ute och går osv... Erbjuder man när hon inte är hungrig spottar hon bara ut :-P 
Svar på tråden Trött och frustrerad, varför?