• SooL84

Besöka jobbet?

Hur mycket "bör" man besöka sin arbetsplats som föräldraledig? Jag får lite ångest när jag tänker på jobbet, trots att jag trivdes väldigt bra. Har bara besökt kollegorna en gång och min dotter är snart fem månader. Hur gör ni? Jag ska vara hemma året ut och stormtrivs som föräldraledig.

• Svar på tråden Besöka jobbet?
  • katalysator

Jag skulle väl säga att du inte behöver besöka alls, men ha löpande kontakt med din chef över mail/telefon så att du får veta om det händer någonting på jobbet som kommer att påverka dig när du kommer tillbaka. Och OM det ska hållas någon form av samverkansmöten eller liknande som förändrar eller kraftigt påverkar din arbetssituation så bör du vara bjuden och välkommen att komma dit.

• SooL84

Okej, det låter bra :) jag får veckobrev varje vecka (som går ut till alla föräldrar om vad som händer. Jobbar på förskola). Sen får jag infomail också när chefen skickar ut till alla anställda. Dock inte ofta som jag hör av mig. Men sedan håller man automatiskt lite kontakt med de kollegor som har facebook också. Tänkte mest höra hur andra gör när de är föräldralediga för jag känner som sagt lite ångest. Men stort tack för svaret!

• Coyote

Det behöver man inte göra alls om man inte vill. Jag jobbar på förskola och var inte så sugen på att ta dit min unge under vinterhalvåret när alla är inne och rs-virus och andra sjukdomar florerar. Ha inte dåligt samvete, du har ingen skyldighet att komma dit, hälsar du på är det en bonus liksom.

• Ramborg

Jag har varit upp och fikat och visat bebisen kanske trefyra gånger under mina åtta månaders ledighet.

42.
  • Cisslan

Jag har hälsat på flera gånger, ungefär varannan vecka. Men jag har väldigt nära kontakt med mina kollegor. Tycket inte du ska känna någon press alls att hälsa på! Det ska man bara göra om det känns bra! Jobbar också på Förskola och hälsar på när de är ute på gården.

Svar på tråden Besöka jobbet?