Inlägg från: Tyramyra |Visa alla inlägg
  • Tyramyra

Min mamma är hemsk. Hjälp!

Hej :)

Jag är sjukt ledsen just nu. Min mamma tar antidepressiva och är "sjuk" ibland. Hon är bitter, ilsken och lättirriterad. Hon blir tvärförbannad på mej ofta, och utan anledning. Jag får ingen som helst läxhjälp, prat eller stöd från henne. Hon är ingen mamma till mig för hon skiter i mig. Hon tar ALLTID ut sin ilska på mig och säger sårande saker.

Idag vart hon arg angående min städning i huset. Jag fick då nog och skrev ett meddelande där jag sa att hon är orättvis, att jag får stå ut med hennes arga humör,  att jag inte känner för att hjälpa till mycket i huset eftersom om jag försöker,  så får jag världens uppläxning om hur dålig jag är om jag glömmer minsta grej. Att jag inte känner att jag kan prata med henne utan att "gå på äggskal" och att jag inte ställer förälder krav på henne, men jag behöver hjälp med läxor osv.

Då kommer hon inklampandes i mitt rum, förbannad som vanligt och säger att jag kan flytta till min pappa (har inte bott hos han på 5 år, hans nya fru mobbade mej som barn och soc gav min mor ensamvårdnad)

Då säger hon att hon ångrar att hon räddade mej från att bo hos min pappa medan jag var liten medan och hans nya fru mobbade mej, att min pappa sa när jag var liten att jag kommer bli bortskämd, och ja nu är jag det. Flytta till din pappa, du är sjutton år. Du skriver hur jag är en kass mamma och du är så bortskämd! Hon sa också "Jag är less på dej, du har ingen att prata med. Min sambo hatar du så honom har du inte. Vem har du nu att prata med? Ah, trodde väll det."

Jag vet inte vad jag ska säga. Hon har kallat mig bitch, jävla unge, störd och mer. Anledning kan vara att hon "inte druckit kaffe" eller att jag glömde bort tiden då jag pratade i telefon. Vad ska jag göra? Jag står inte ut!

Svar på tråden Min mamma är hemsk. Hjälp!