Anonym (Fetisch?) skrev 2021-01-04 14:12:55 följande:
Saliromani har jag aldrig hört talas om. Jag vågar knappt googla, jag äcklas lätt. Förutom av kiss då. Fast det måste vara på tyg och det måste vara ljust, inget gammalt morgonkiss.
Jag vet inte vad som är viktigast. Att bara kissa är helt värdelöst utan någon form av tyg. Tyg utan kiss är också helt värdelöst. Det måste vara tillsammans. Jag har försökt ersätta med vatten, men det går inte, då blir jag inte alls upphetsad. Sen har det utvecklats genom åren, nu kan jag uppskatta flera olika sorters tyg, i början var det bara kläder.
Jag tänkte att det som eventuellt gör det till en fetisch är kanske att det bara inte går att vara utan när jag onanerar, inget annat gör mig upphetsad, jag har verkligen försökt. Men helt klart har jag inte läst på om definitionen. Och sen kan jag ju få orgasm tillsammans tillsammans med partner utan kiss, så det talar väl emot kanske?
Hur som helst vill jag inte vara utan, det är som att jag aldrig tröttnar :)
Jag brukar föra en rätt strikt linje här inne för vad som är och inte är en fetisch. Varför har jag redogjort för ovan i flera omgångar.
Men det är självklart att gränser inte alltid är spikraka. Och inte sällan blandas fetischens kraft in i andra aktiviteter. Inte sällan då dominans.
Ofta är ju också fetischism en förmåga till att se något sexuellt där andra inte gör det. Och ofta har man då flera fetischer och förmåga att utveckla nya. Verkar också kunna spilla över även på ickesexuellt varför detaljer och annat i vardagslivet kan bli viktigt.
Du tycks ju i så fall ha två fetischer, tyg och kiss. Men vet du om dig att du har någon mer?