Inlägg från: Längtanefterlilladig |Visa alla inlägg
  • Längtanefterlilladig

Behöver peppning!

Hej! Jag måste få skriva av mig lite och få feedback & tips.  Jag & min man började vår resa mot ett barn för två år sedan. Vi är inskrivna på en fertilitetsklinik.  Vi har gjort undersökningar och prover och allt visar normalt. Jag har normal menstruation, normal ägglossning osv enligt läkaren.  I november 2011 gjorde jag en äggledarspolning. En månad efter den blev jag gravid. För första gången i mitt liv stod jag med ett positivt gravtest. Jag fattade inte det och inte min man heller. Lyckan var total. Och eftersom vi aldrig blivit gravida innan så tänkte jag såklart enbart positiva tankar och började direkt planera framtiden.  Två veckor efter fick jag missfall.... Jag grät oavbrutet i två dygn.  Var hos min gynekolog en vecka efter missfallet och det såg bra ut.  Han rådde oss att försöka direkt igen. Vilket vi gjorde. Jag blev inte gravid och mensen kom.  Min läkare började diskutera inseminering men ville avvakta då jag skulle ha ägglossning en söndag & han ville ge insemineringen 100 % chans och det skulle det inte kunna bli eftersom han skulle göra insemineringen en fredag & ägglossningstest var en söndag.  Jag fick med mig en ovitrelle spruta hem som jag skulle ta för att ägget skulle släppa.  Mycket riktigt blev jag gravid igen sista februari 2012. Men det blev missfall 5 dagar efter positivt gravtest. Denna gången var jag mer mentalt förberedd på det men var arg och kände att livet var så jävla orättvist.  Jag besökte åter igen min gynekolog en vecka efter missfallet och allt såg bra ut.  Han sa nu att vi inte behöver en inseminering då vi kan bli gravida på egen hand. Det han däremot vill testa är ett gulkroppshormon preparat som man sprutar in via slidan en gång/dag efter ägglossning. Crinone heter det.  Det ska tydligen hjälpa kroppen att göra det extra bra för att ägget ska kunna fästa i livmodern.  Jag fick även med min en till ägglossningsspruta. Den tog jag onsdagen den 28/3. Jag började ta crinone måndagen den 2/4.  Jag har känt att crinonen. I början fick jag huvudvärk. Sen fick jag molvärk och blev trött. Och har enormt mycket vattniga flytningar. Har blivit mer och mer.  Igår började klumpar av crinonen komma ut och idag var det ljus ljus ljust rosa färgade klumpar som kom ut när jag var på toaletten.  Min läkare sa att jag skulle ta gravtest två veckor efter sprutan vilket är imorgon. Kunde inte hålla mig så jag tog test idag på morgonen. Inte en antydan till ett plus. Tog testlagrets gravtest. Mina två förra graviditeter har jag plussat svagt 3 dagar innan mens.  Blir så deppig och lessen.  Har mer mensvärk idag och ont i blygdbenet. Så hoppet är inte stort alls. Men jag ska testa imorgon med.  Mina andra två graviditeten hade jag massa molvärk i början. Och flytningar. Inga andra symtom. Men nu vet man ju inte om det är crinonen som spökar eller om det är en graviditet.  Det är bara att vänta & se.  Känner mig allmänt deppig och att det aldrig blir vår tur. Nu får vi vänta två-tre veckor till och börja om igen med sprutor och crinone.  Någon mer som är i min sits?

• Svar på tråden Behöver peppning!
  • Längtanefterlilladig

Hej! Va tråkigt för dig med missfallen! Var dem sena? Jag gjorde test idag med var negativt. Så antar att det är kört Lycka till för er!

Svar på tråden Behöver peppning!