• Anonym

Namn på fiffi och petterniklas

Vi säger snopp och smula i vår familj, Smula hade du inte med som alternativ. Håller med föregående om att fitta och kuk låter vulgärt specielt om det kommer från barn.

• Anonym

Snopp och snippa (alternativt "underlivet" när jag pratar om mig själv).

• Anonym

Snopp och pulla. Ganska oskyldiga ord tycker jag. Håller också med om att kuk och fitta är väldigt vulgärt. Passar mer i en porrfilm eller nåt.

• Anonym

Det är märkligt att vi inte kan komma på ett bra ord för småflickorors könsorgan. Det verkar omöjligt att hitta på en motsvarighet till det självklara ordet snopp för en kille. Det bästa alternativet än så länge är väl snippa men jag tycker egentligen inte om det. Mussla, puppa, höna, smula och fiffi låter ju bara hemskt tycker jag. Alla alternativ låter så barnsliga på nåt sätt. Snopp kan man liksom använda i alla åldrar.

Det värsta tycker jag är ordet "kiss" eller "kissen". Det använder en gammal kollega till sina smflickors. Det låter ju hemskt. Min kiss liksom. Jag har två pojkar så jag kommer inte behöva tänka på det här och det är jag glad över. Snoppen är så självklart och så bra.

En gammal flickvän till mig kallade sin för "Mimmi". Det var det mest avtändande jag varit med om. Jag minns att jag nästan tyckte att det lät ofräscht.

• Anonym

Men för helvete... är det vuxna människor här eller är det dagisbarn ?

Klart som fan att man kanske kallar dem för andra lite gulligare saker när man pratar med barn... men mellan vuxna människor borde man väl kunna kalla dem för deras rätta namn.

• Anonym

När jag var liten kallade jag den för "kisserumpa", :P

• Anonym

Till barn: Kisselisa och snopp

Till vuxna: Snopp/kuk mellan benen/fitta (beroende på sammanhang) 

• Anonym
    Billig trevnad skrev 2012-04-15 03:24:04 följande:
    Jag säger nog mest vajay och organ.
    Alla ord är så fula. Jag känner mig riktigt illa till mods av "snippa" och sånt.
    OK, och var har du fått "vajay" ifrån?
Svar på tråden Namn på fiffi och petterniklas