Hårförlängning hos frisören? Några frågor....
Undrar om någon här har gjort hårförlängning hos frisören?
Hur långt hår hade ni innan?
Hur långt gjorde ni det?
Vad kostade det?
Ja, allt som kan vara bra å veta vill jag veta :)!
Undrar om någon här har gjort hårförlängning hos frisören?
Hur långt hår hade ni innan?
Hur långt gjorde ni det?
Vad kostade det?
Ja, allt som kan vara bra å veta vill jag veta :)!
Jag undrar också :)
Har gjort det flera gånger. Har haft hår som är lite längre än till axlarna. Det tog nog ungefär två timmar och kostade ca 3000:-
Hur länge håller det och måste de förlängningar som man har då tas bort eller sätter man dit nya?
Hur vanligt är det att själva fästet på hårförlängningen syns?
Det finns ju många olika metoder att sätta dit löshåret med. Första två gångerna jag gjorde så flätade dom in garn i håret (det gjorde sviiiiinont) och sen sydde fast löshåret i det. Den metoden var totalt värdelös och garnet började synas så fort håret växte lite. Sedan dess har jag gjort med keratinvax och det har sett helt äkta ut, fästena syns inte alls och när håret växt ut en bit så går man tillbaka och flyttar upp det igen!
Vad kostar det när dom flyttar upp det igen? Är det 3000 då också? Blir ju väldans mycket pengar...
Jag hade axellångt hår och löshåret gick till mitten av ryggen ungefär, det var keratinvax och kostade runt 4500. Jag skulle inte rekommendera att sätta i löshår eftersom att det sliter jättemycket på ditt eget hår. Jag hade mitt i ca 6 månader, flyttade upp fästena efter ca 2 månader kanske 3, har för mig jag betalade runt 1000 kr för det, max 1500. I efterhand ångrade jag att jag gjort det, såg jättefint ut under tiden löshåret var i. Men efteråt var mitt hår jätteslitet! Mitt eget hår är dessutom tunnt och fint och då väger löshåret väldigt mycket på det egna håret. Har man däremot ganska tjockt hår så kanske det inte blir lika slitet..
Nej det brukar vara tvärtom med löshår. Det sliter väldigt lite på håret om man sköter det rätt. Jag har haft löshår i 10 år och det är enda sättet att låta mitt riktiga hår växa, bli starkt och glansigt. Har supertjockt och långt idag, men vill alltid ha lite längre.
Som jag skrev så sliter det förmodligen inte om man har tjockt hår.. Har man däremot tunt fint hår som mig så sliter det väldigt mycket.
jag hade till axlarna...hade i 5 paket 60 cm långt hår (gick nog ner över hela ryggen) och det gick på 3500 kronor... tog 2 timmar och gjorde det med keratin. hmm ett tips är att inte ha dem i mer än 2 månader (absolut max), det sliter på håret något fruktansvärt.
har jättetjockt hår och hade mina nästan 3 månader, jag tyckte det såg fint ut men när jag tog ut dem såg jag hur mycket skada håret hade tagit.
Ja men jag har egentligen världens tunnaste hår....!