Hejsan Hannah: ja, jag fick ägglossning med hormonstimuleringen. Tog en spruta varje dag och gick på regelbundna ultraljud. När en blåsa var mogen, så tog jag en ägglossningsspruta. Enkelt! Men som du säger, tråkigt också. Krävs ju lite jobb med flera läkarbesök och så de där sprutorna som ska tas. Känns på sätt och vis onödigt eftersom både jag och min man är friska och skulle kunna få barn utan hjälp. Det är "bara" mitt idrottande och låga fettprocent som ställer till det. Trodde det skulle lösa sig efter min sons födsel, tänkte kanske att kroppen hade lagt på sig lite mer fett. Men tydligen har jag väldigt svårt att lägga på mig, för nu är jag tillbaka på mina 52kg och 14-15 i fettprocent (suck!!). Ja, vi vill ha fler barn och gärna ganska tätt. Har bestämt mig för att lägga ner elitlöpningen och försöka gå upp ett par kilo. Men vad jag förstår så kan det ändå ta lång tid innan mensen kommer igång. Ska träffa fertilitetsläkaren nästa vecka och lägga upp en plan. Har ju inga gratis IVF-försök kvar, så förmodligen kör vi hormonsprutor och befruktningsförsök på vanligt sätt. Tror absolut att det finns hopp för dig! Lyckades jag som inte ens har mens att bli gravid, så borde det funka för dig också. Jag tränade relativt mycket även under själva IVF-processen också, samt under hela graviditeten. Blev uppmuntrad av läkarna att fortsätta, så det gjorde jag. Det var överhuvud taget ingen som kommenterade min vikt eller träning, att jag skulle ändra på något. Så därför levde jag som vanligt. Graviditeten gick bra, mådde finfint. Tyvärr fick jag en massa proppar i moderkakan som gjorde att sonen fick komma till världen redan i v.30. Men det hade inget med min träning, IVF eller låga vikt att göra. Vad tränar du för något?