Hårt tränande kvinnor som försöker bli gravida?
Hej!
Här är en till som skulle tro att det är min träning som gör att vi inte får några barn.
Min historia lite kort, fick en dotter för två år sedan på naturlig väg. Innan jag blev gravid spelade jag fotboll 3 gånger i veckan. När jag hade fått dottern bestämde jag mig för att komma i mitt livs form. tränar ca 6 gånger i veckan kondition och styrka, sprang långdistans 1 gång i veckan. Så jag är i mitt livs form men har ingen mens och har inte haft sen innan jag var gravid med dottern. Jag har provat med 1 pergotime kur men utan ägglossning. Nu äter jag priomlut och ska förhoppningsvis få mens i helgen för att prova med en enkelkur pergotime igen. Men jag har varit på två olika kliniker och ingen av dem har sagt att det skulle vara min träning som ställer till det . jag har ett BMI på 20 och kroppsfettprocent på 19. Har nu i samband med denna kuren dragit ner på träningen och äter mer kolhydrater. men det är super jobbig att känna sin kropp "förfalla"
vad skönt det är att läsa här att det finns fler som jag och att vi kan stötta varandra!