• Thyris

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

Jo det känns ok, vi har ju en tid till i v 38. Om inget händer innan dess få kanske man kan få ett datum för igångsättning , hoppas det !! Är så himla less på att vara handikappad *s* får försöka stå ut i 2 veckor till

• Thyris

Ja jag hoppas på att slippa gå ca 4 veckor till ! Huga jag hoppas dock på igångsättning , är så rädd att inte hinna in i tid. Har pratat med Aurora bm om förra förlossningen , och blivit lovad tidig eda denna gången och ev en natt med sovdos dagen innan igångsättning ( om det nu blir det) för att vara någorlunda utvilad innan. Sover så enormt dåligt !! Men allt detta går ju i stöpet om det startar och förloppet går fort :-/

• Thyris

Puh vilken värme!!!! Har svullnat på mig 2.5 kg till på bara två dagar i värmen.... Just vad man behövde.... *s*. Vet inte vart jag ska ta vägen snart, orkar inte med mer kilon nu!! Min hand värker så jag blir tokig av svullnaden

• Thyris

Shit vad jag svullnar mer och mer nu! 3 kg till på mindre än en vecka!!! Känner mig helt sjuk och sprickfärdig! Borde jag ringa förlossningen för en koll? Ska till bm på måndag. Har lite förhöjt blodtryck men inom ramen för ok. Är snart uppe i 35 kg+ .... Har andnöd av all svullnad och är nästan omöjligt att få nån sömn orkar inte mer !!!!

• Thyris
    Miloxan skrev 2012-05-24 22:45:18 följande:
    Här skjuter BM på remissen för TUL hela tiden...först sa hon att det görs i v 32 sen sa hon att vi tar beslut om TUL när jag är i v 33, var dit denna v och hon sköt det framåt igen...känns inte kul eftersom remiss måste skickas och det tar tid att få tid :( sista tösen vägde 4,7 kg och föddes en v för tidigt. SF-måttet har följt kurvan mitt emellan medel och övre och har på 2 v tagit ett rejält skutt ovanför den övre kurvan....har nerver i kläm i höft/bäcken, ont  som fan och händerna svullnar och värker som satan! Ensam hemma med 5 barn mån-tors varannan v och ensam hemma med 3 barn mån-tors varannan v.....varav den yngsta är 1 år och 1 månad :( Livet och värmen suger musten ur en just nu 

Usch vad jobbigt du får försöka att stå på dig! Jag fick inte heller nått tul av bm först, så jag ringde till spec.mödra själv och fick fixat en tid. Det var en chansning att ringa dit eftersom man eg behöver remiss dit, men dom gav mig en tid! Visserligen ganska sent , i v 36+0. Enl han som gjorde mitt tul är det mest tillförlitligt i v 32-34, att det blir svårare att få ett exat resultat när man är längre gången och bebis ev fixerad. Så ring och säg att du är jätte orolig och att detta gör att du mår dåligt! Det är skit att man måste tjata till sig sådant

Jadu, värmen är outhärdlig och man svullnar ju så förbannat... Inget jag behöver som redan gått upp närmare 35 kg!! Skrikandes Har åxå problem med mina händer, ont ont ont... usch...

du verkar ha det fullt upp med barn Jag har bara ett och tycker det kan vara jobbigt i mellanåt, eller inte så att hon är jätte jobbigt, men att det är jobbigt att roa henne. Hon vill ju hitta på saker som jag inte alls orkar just nu stackarn.. förstår om du som har 5 st hard et körigt! Hur orkar du? Är du ensam eller jobbar din man/kille mycket?   
  • Thyris

Kommer kanske bli igångsatt nästa vecka! Gjorde hinnsvepning idag och ska tillbaka nästa v för ny bedömning och ev igångsättning. Om inget händer efter hinnsvepningen i helgen då.... Är lite rädd för det :-s. Vill ju inte att det ska starta hemma mitt i natten så våra planer går åt skogen som vi gjort upp med vår Aurora bm. Men men , vi får se hur det går!
    Nån som gjort hinnsvepning? Hur mogna var ni isf? Min tapp var 1 cm och öppen för att få in ett finger och medel hård.

• Thyris

Nejdå ingen bebis här inte . Känner mig som vanligt idag , det var värre igår. Får nog snällt vänta tills nästa vecka.

• Thyris

Åh snart torsdag! Börjar bli väldigt nervös nu . Funderar på hur allt kommer gå, tänk om det blir ännu värre än sist ?!! Jag blir ju igångsatt tidigare denna ggn. Tänk om allt blir långdraget och hemskt! Ska dessutom lämna "stora" tjejen över natten för 1a ggn, hon är lite orolig för att mamma ska vara borta några dagar det märks. Och det känns oxå jobbigt. Usch, det är mkt funderingar nu....

• Thyris

Snart dags att åka in för att få sova på förlossningen inför ev igångsättning i morgon. Huga.... Har just sagt hejdåboch gonatt till "stora" tjejen här hemma och försöker låta bli att grina, men det går inte så bra har aldrig varit ifrån henne så länge förut så det känns jobbigt!!! Hoppas hon inte blir ledsen när det sjunker in att mamma ska va borta några dagar. Har ju pratat om det många ggr nu men det kanske inte sjunker in förrän mamma har åkt.
    Hursomhelst , har haft väldigt mkt sd som har känts ordentligt både igår och idag så jag hoppas att jag är jätte mogen för igångsättning och att det verkligen blir av i morgon, nu är jag ju inställd på det :) återkommer med hur det går!

• Thyris

Hmpf... Sovdos , vilket skämt! Har sovit Max 3 timmar ....... Zzzzzzzz.... Trodde det skulle nocka en fullständigt , men inte mig :-/

• Thyris

Idag blir det viktskattning nr 2 . ska bli intressant !! Sen hoppas vi på igångsättning på torsdag!!

• Thyris

Tack ja jag hoppas på senast torsdag ! Vi ska ju även träffa förlossningsläkaren idag och då ska jag verkligen tala om att nu orkar jag inte mer!!! *s*

• Thyris

Nu är jag i v 38+ . På tul idag var vikten skattad till strax över 4 kg! Så några 200 g i veckan lägger den inte på sig , snarare det dubbla! Så på torsdag ska jag på bedömning igen och är det inte fullt på förlossningen så blir det igångsättning . Fick en hinnsvepning till idag så jag hoppas dom kan göra hål på hinnorna.

• Thyris

Igångsättning idag!!! Är så sjukt nervös så jag knappt kan andas... Är helt plötsligt livrädd för smärtan och kommer allt för väl ihåg förra gången. Hjälp! Hoppas man överlever detta :-S

• Thyris

Allt gick bra och hon vägde 4200 gram och är 51 cm lång skriver mer när vi kommer hem från BB.

• Thyris

Grattis heini!!! Skönt att det gick bra trots att hon var en stor tjej :) har ni kommit på något namn?

• Thyris

Kan ju säga att det missas väldigt mkt på väldigt många ul.... Vi gjorde 3 ( minst) vul. Ett tul och 3D ul hos en expert i Linköping privat , rul och ett extra ul hos bm i samband ned att hon kollade läget på moderkakan , sen två tul ett i vecka 36 och ett i vecka 38... En hel del alltså!!!! Och på ALLA dessa ul så har dom missat att vår dotter saknade en tredjedel av underarmen och högerhand! En jävla chock på förlossningen.... Men nu börjar vi smälta allt. Hur som helst verkar det förvånansvärt vanligt att det missas!!!!! :-/

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??