• Thyris

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

Det är väl det bästa om det kommer igång av sig självt, önskar jag kunde fått det oxå med normalstor bebis det var inte så jättekul att bli igångsatt sist även om det gick hyfsat fort.. Men det får bli som det blir längtar så efter att bli " normal" igen! Är så enormt stor och otymplig nu så allt känns jobbigt . Är nog världens gnälligaste, ha ha. Och så är det minst 6-8 veckor kvar !

• Thyris
    Helle77 skrev 2012-04-18 18:28:20 följande:
    Ja, såklart är det bra om det kommer igång av sig själv! Jag blev igångsatt sist av olika orsaker, och hon kom ut på bara några timmar. Ska bli spännande hur en *normal* förlossning går till!
    2 v kvar nu, jag bara lääääängtar efter att bara kunna ligga och sova skönt eller sitta i soffan utan att ha en stor mage i vägen! Flört och en bebis såklart!

Åh, tänk att få sova på mage! Hatar att sova på sidan *s* Om man nu får sova, ha ha.. Det ska bli så skönt när bebis är ute   Är så himla nyfiken på hur stor hon är på tul i vecka 36+0! Undrar hur tidigt dom är beredda att sätta igång det ( om dom nu gör det) om hon verkar stor redan då.  Fast det kanske beror på om tappen är mogen osv? Får hoppas man mognar fortare som omföderska i såfall.
  • Thyris

Det verkar vara väldigt olika. Jag ringde själv och begärde ett tul på spec. Mödravården. Vet inte om det hjälpte till att jag dessutom går på Aurorasamtal där och att första barnet var stort. Tycker inte man ska bli tvingad att föda fram ett stort barn om man är livrädd och det går att undvika!
    Kasan80: har du pratat med någon om förlossningen om det visar sig vara ett stort barn. ? Vad säger dom?

• Thyris

Jag vet inte om jag blir igångsatt även om bebis är stor , men tänker inte nöja mig med " det går säkert bra" !! Man får stå på dig för att få som man vill verkar det som. :-/

• Thyris

Kasan: Då får vi hoppas dom vet vad dom gör bebisen brukar väl öka 250-350 gram per vecka de sista veckorna ungefär, men det är säkert väldigt olika! Skönt med bf snart! Blir lite avis * s*

• Thyris

Kommer du ihåg vikten från v 23? Bi gjorde ett tul privat i samband med att vi tog reda på kön. Då beräknades vår lilla väga 411 g i vecka 21+4.
    Vad blev slutvikten? :)

• Thyris

Ja, det har jag förstått att det inte visar exakt hoppas det inte visar allt för fel för oss, så dom tror hon är liten och ut kommer en 5 kilos bebba

• Thyris

Är lite nyfiken, vad har/hade ni andra  för sf mått? Nu har jag inte vart hos bm på ett tag, men i v29 hade jag 31 cm.

ska bli intressant att se vad det är nästa vecka när jag ska till bm igen. då är jag i vecka 32+.  Jag har kollat på mina gamla magbilder från förra graviditeten och jag tycker jag har nästa lika stor mage NU som jag hade i vecka 39 då.. Och då var jag stoooooor *s* Det slutade på 41 cm i sf mått i v 39 tror jag.

Pixic: Min bm försöker åxå lugna mig och det stör mig lite för jag är ganska så säker på att hon har fel *s* Hon påstår att andra barnet brukar vara mindre, vilket inte alls stämmer, särskilt inte om man fött stort barn innan dvs över 4.5kg vilket jag har. Den säger hon även att _-Jamen nu när det andra barnet så är man ju igång mer och springer efter det andra barnet och håller igång, då blir ju andra barnet inte så stort..Det uttalandet stör mig ännu mer..    

för det första så har inte mitt "hålligång" något med hur stort barnet blir imagen, sen har jag vart sjuskriven för foglossning sen innan jul och knappt rört mej ALLS  denna grav.  Så då borde ju jag vara ännu mer oroad då... *s* Ja ja.. suck... Orkar inte byta bm heller såhär på sluttampen , har redan fått byta en gång mitt i pga att bm skulle ha bebis. Har sett till själv att ha koll på de saker jag tycker är viktigt. Dom glömde min glukosbelastning, fick påminna dom om det tex. Fixade till till aurorasamtal på spec.mödravården och fixade tid till tul själv. För det gjordes ju inte enl min bm.... MEN tydligen gör dom det visst! Som min kära man säger : varför prata med röven när man kan prata med huvudet?   Lika bra att vända sig direkt till dom man vill ha kontakt med.

Pixic, hoppas din bm har rätt och inte bara svamlar för att lugna dig. Är det ditt första barn? ( kommer inte ihåg

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??