• Helle77

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

Visst är det roligt med magar! Jag trodde jag skulle bli smällstor denna gången eftersom jag blev det förra! Men förra veckan var jag på fest och de trodde det var minst en månad kvar trots att det bara var 2 v... Sen är jag inte LITEN, men ändå ;) Bevisar bara att man inte kan se på magen, varken hur stor bebis eller hur långt gången man är Flört

• Helle77

är inne på +3 dagar nu... SUCK Flört tur att ungen verkade vara liten på TUL!!!

• Helle77

Japp! Borde ligga på ca 4 kg även om jag behöver gå över en vecka till... men klart jag börjar undra hur stor den kan bli!!!

• Helle77

Sådär! Nu är han ute ;) BF+6. Verkar som att TUL (ca 3 kg) var ganska korrekt för ut kom en 53 cm 3420 g liten pys!
    Så tydligen behöver inte andra barnet bli större än första!! 

• Helle77

Gick fort som tusan! kom in på förlossningen halv 3, själva förlossningsrummet 3.20 och han var ute 3.59!!! Men allt gick bra Flört 

• Helle77

Tinga: Fick hinnsvepning på tisdag morgon, den 8e (40+6), var öppen ett par tre cm tror jag och tappen var kvar lite, fick värkar tisdag natt och bebis kom efter ett par timmar! Så det kan gå fort! Du kanske tom har fått under natten?? Flört

• Helle77
    TingaTinga skrev 2012-05-26 11:11:27 följande:
    Nejdå ingen bebis här inte . Känner mig som vanligt idag , det var värre igår. Får nog snällt vänta tills nästa vecka.
    Äsch då! ;)
  • Helle77

Tinga:
    Ja, det är mycket som snurrar i huvudet, man blir lite extra stressad när man har ett större barn som ska tas omhand och få passning vid förlossning osv. Jag hade svärmor boende hos mig i 1.5 v innan jag skickade hem henne då ungen aldrig kom ;) Sen fick vi hem henne, tack å lov, natten då lillebror föddes. Det hade varit skönt att ha ett igångsättningsdatum så man vet lite mer säkert när det är dags!
    Jag håller tummarna för att du får bra besked på torsdag! Det kommer säkert ordna sig!  

• Helle77

Klart du gör! och du vet... när väl bebis är ute så är all smärta glömd!! Lycka till idag!!

• Helle77

Grattis!!! Underbart att allt gick bra ;) Tur att du fick din igångsättning, hon verkar ha kunnat bli stor! Cool

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??