• SatuSv

Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??

Hej!
    Jag var hos bm i måndags på kontroll,är i v25. Ska få göra tul i v38 vilket jag tycker är lite sent. Min son föddes för 2år sedan och vägde ca4,2kg och var 53cm lång,tack vare förlossningen utan smärtlindring och stor bebis så fick jag ryggproblem som än idag sitter i,kan knappt diska eller gå långa sträckor och så har det varit sen dess.
    Men när brukar man göra tul? Jag tycker att v38är ganska sent,tänk om bebisen redan är stor,vad händer då?igångsättning? Min rygg skulle inte klara av en sån stor bebis igen:(
    /Satusv

• SatuSv

Jag har nu fått tid till TUL,kommer då vara i v39+. lite väl sent tycker jag :(

• SatuSv

Grejen är den att min son var stor när han föddes och min rygg blev skadad,sen dess har jag haft ont i ryggen.Ett tag fick jag krypa på alla fyra pga ryggen.
    Nu är det så illa att jag kan knappt städa eller något så om jag skulle föda en stor pojke igen vaginalt så skulle ryggen bli värre.
    Det är hemskt:,(
    Ska ringa imorgon och försöka få en tidigare tid..

• SatuSv

3barns mamma84, Usch inte kul,födde han utan bedövning. Personalen vägrade ge mig epidural för då skulle värkarna stanna men enligt mig och bm borde dom ha gett mig något. Minns hur jag hela tiden skrek om min rygg. Ryggen gjorde mer ont än värkarna och att trycka ut han:/

Svar på tråden Stort barn.. NÄR gör man TUL igentligen??