TingaTinga skrev 2012-04-16 21:17:02 följande:
Du får försöka få ett löfte innan , men med tanke på hur stor din bebis var sist måste dom ju ha bättre koll denna ggn tycker man!! Förstår om du är rädd!
De e ju det
men man blir bara så orolig. Att många av oss har fått mindre koll och ett nej till allt man än frågar om.
Nu har dom LOVAT jag hoppas fan i mig för annars vill jag inte.
I sverige lovade man detta att om NR 3 skulle bli stor skulle jag inte få bli gravid mer !! HUR fan kan man säga så ??
Men vi blev aldrig gravid med NR 3 i sverige utan i danmark här vi nu bor och här hade man inte sagt så alls utan att jag leker med livet om jag skulle göra NR 5 oxå.
Jag ville ha 5 barn innan men tanke på att ungarna bara blir större så är det ingen lek längre.
Men här sa BM att NR 3 bara skulle bli på BF dagen 4000g men han var redan v 2 innan BF 4150g .
Här hade man sagt att man inte gör Igångsättning innan BF dagen utan måste passera BF+1 för att få igångsättning så min välja gick fram och tillbaks då jg avr livrädd för vaginal och för kejsarsnitt
men valde det trygga för mig och honom att ta BF-15 och med snitt.
Ibland kan jag känna mig väldigt dum alltså sugen på att gå över BF dagen och bara se hur stor denna NR 4:a skulle bli.
Vet inte varför men sugen e man ibland men sen så får man tänka på att det ÄR farligt och barnen behöver en mamma oxå.
För om jag inte skulle ta ut NR 3 skullehan ju ha blivit 5,600g så jag vet redan nu att NR 4:a kommer bli ca sådär på BF dagen 5,500-6000g helt sinnes sjukt att tänka så :-/
Men ja nu ska jag nog njuta av att inte va gravid än och låta den dagen komma som en bomb i brevlådan av ett etst som vissar + = PANIK !!