Kasan80 skrev 2012-04-19 15:30:22 följande:
Pixic: vilken vecka är du i nu? och har du något hum om vad födelsevikten beräknas vara? Jag har fått dåligt med info om det så jag är som sagt var oroad över hur stor bebisen egentligen är nu när jag snart gått 40 veckor.
Nu är jag i v35+6
Jag var till BM igår och pratade om detta, Jag sa att jag var orolig för att de skulle bli en dunderklump om jag går 40v, just för att bebis sägs växa på sig rätt reält de sista veckorna.
Men då kollade hon på bebisens kurva som den följt (gjorde ett UL i v26 nån gång också och då vägde hon 1400g) och sa att beräknad födelsevikt skulle ligga på runt 4000g om hon fortsätter följa "sin" kurva som hon gjort hela tiden..
Vet inte om hon lurades för att lugna mig lite ;P Men de hoppas jag inte.. Så de är väl kanske väldigt individuellt vad dom går upp sista tiden..
När jag själv satt å räkna så landade ju slutvikten på runt 5kg! och de känndes verkligen inte okej.
Men som sagt känner mig lite lugnare när hon kikade på just min bebis kurva ist för att räkna vad en genomsnitts bebis går upp och väger vecka för vecka.