Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

En bil utan barnstol står parkerad på en familjeparkering. I sin ilska skriver Emma en arg lapp att fästa på bilens ruta, under tiden kommer hennes son, Samuel, på att han glömt sin telefon, smäller upp bildörren och bucklar bilen på den andra sidan. Vem

Who skrev 2012-04-04 11:31:08 följande:
    Nej. 
    Då är allt hennes fel. Blöder man däremot bär man inte ansvar för något. 
  • Mariohn
    sär skriven skrev 2012-04-04 11:31:17 följande:
    Inte mindre än 27 stycken anser att man kan ge en sexåring skulden för att han/hon i sin iver inte tänkt på vilka skador hans/hennes handlande kan orsaka på en annan bil. EN SEXÅRING. Jag är imponerad över hur dumma i huvudet folk är.
    Jag är förvånad att de inte är fler. 
  • Mariohn
    bananflugan82 skrev 2012-04-04 11:34:57 följande:
    Det är väl egentligen ingen "fel". Jo, mamman isåfall som inte har koll på 6 åringen, men sånt kan ju hända. Det är inte den andres  fel som står på familjeparkeringen för han får stå där, även om dom är till för familjer med barn.

Och ska man dra det riktigt långt så när ett barn fyller 2 år kan den bli ersättningsskyldig om den förstör något.  
    Jag kan visserligen hålla med om att det kanske borde kallas olycka snarare än att det är någons "fel". Men någon måste bära ansvaret och det ansvaret måste den myndiga bära. Nämligen mamman. Om Samuel istället för att dunka i grannbilen hade sprungit ut och blivit påkörd av den...Vems "olycka" hade det varit då? 
  • Mariohn
    sär skriven skrev 2012-04-04 11:43:17 följande:
    Det är lika märkligt, men inte lika förvånande för mig. Jag har läst många liknande åsikter, det finns alltså människor som på fullaste allvar tycker att det är okej att deras barn petar, rör och kladdar på andra människors bilar. Eller slänger upp dörren i dem. Det är nämligen den som är rädd om sin bil som gjort fel som ställt den där det kan finnas barn.
    Om man är rädd om sin bil ska man ha den i ett garage och där ska den stanna. Det är inte meningen att folk ska behöva ha koll på sina ungar. Om en unge repar någons bil är det bilägarens eget ansvar. 
  • Mariohn
    Pickeli skrev 2012-04-04 11:49:10 följande:
    Jag var iväg och skulle laga ett stenskott i enbart estetiskt ändamål på min nya bil. Det enda och första stenskottet. Jag blev uppläxad om att jag minsann kunde ha min bil i vardagsrummet om jag inte ville ha stenskott på den. Den personen är antagligen en sådan som låter sina ungar göra vad fan de vill på andras bilar.
    Åh låt mig berätta om när vi kom ut till parkeringen efter att ha handlat i vintras. Där stod en unge och kastade STENAR på bilarna medan hans pappa ropade lugnt på honom. Jag tappade hakan så hårt att asfalten sprack. Plötsligt tar ungen upp en relativt stor sten och dänger den i sidan på en bil. Pappan kallar på ungen igen för de skulle gå in på stadium. Då fick jag tuppjuck och skällde som en bandhund och vägrade låta dem gå därifrån. Jävla idiotfarsa. 
  • Mariohn
    SilverWoman skrev 2012-04-04 11:55:08 följande:
    ORSAK till händelsen är i så fall mamman som ställde bilen för nära grannbilen. Du har inte tillräckligt med information. HANDLINGEN utförde barnet, vilket i talspråk betyder att olyckan var barnets fel. Vems fel var det annars????? Mammans att hon inte har ögon överallt? Ingen säger jo till en 6 åring att det var ditt fel, alltså skuldbelägger, men felet var barnets. Barn kan ses som individuella individer, vissa förstår mer än andra. Det var en olycka, felet ligger alltid hos den som orsakar olyckan. Vems fel är det när ena ungen i sandlådan slänger sand i den andra barnets öga, så att den andra barnet blir blind? Föräldern har sagt tusen gånger så här får du inte göra men barnet gör ändå, allt sker under tiden föräldern tittar bort under 1 minut. VEMS är felet?
    Hur fanken tänker du nu? 
  • Mariohn
    Mamma SL skrev 2012-04-04 12:03:55 följande:
    Det är Samuels fel och Emmas ansvar men han som parkerade på familjeparkeringen är en idiot.
    För att? 
  • Mariohn
    sahara skrev 2012-04-04 12:04:49 följande:
    Förstår överhuvudtaget inte varför Emma skriver en arg lapp. Var hon så säker på att bilen utan bilbarnstol verkligen inte hade på familjeparkeringen att göra ? Det är väl inte så ovanligt ifall man har små spädisar att man tar med bebisen OCH bilbarnstolen in i affären.
    Eller att det i bilen åkte en familjemedlem som inte satt i babyskydd utan bara hade benet gipsat eller en rullstol att flytta över till... 
  • Mariohn
    Who skrev 2012-04-04 13:46:53 följande:
    Det faktum att Emma har fött två barn och gjort minst en abort tyder på det. 
    Du kan ha hittat på!
  • Mariohn
    Who skrev 2012-04-04 13:52:56 följande:
    Ja, fy för den lede ... jag kanske inte talar sanning ... jag kanske har hittat på hela tråden ... Spöke
    Ja! Det måste man alltid misstänka!
  • Mariohn
    Who skrev 2012-04-04 13:59:29 följande:
    Det står på internet och står det på internet är det sant! 
    Förlåt. Jag tänkte mig inte för!

Svar på tråden En bil utan barnstol står parkerad på en familjeparkering. I sin ilska skriver Emma en arg lapp att fästa på bilens ruta, under tiden kommer hennes son, Samuel, på att han glömt sin telefon, smäller upp bildörren och bucklar bilen på den andra sidan. Vem