Inlägg från: Who |Visa alla inlägg
  • Who

En bil utan barnstol står parkerad på en familjeparkering. I sin ilska skriver Emma en arg lapp att fästa på bilens ruta, under tiden kommer hennes son, Samuel, på att han glömt sin telefon, smäller upp bildörren och bucklar bilen på den andra sidan. Vem

Binkelibana skrev 2012-04-04 10:38:53 följande:
    Förlåt insåg inte att detta var en ironisk tråd.
    Alla trådar jag startar har någon form av allvarlig grund, att de sedan utvecklas till något mer lättsamt är en annan sak. 
  • Who
    Fia 28 skrev 2012-04-04 10:42:14 följande:
    Och pökar? (Detta är också en fråga)
    Jag skulle inte använda så vulgära ord faktiskt, dessutom har han inte kommit dit än. 
  • Who
    Who skrev 2012-04-04 10:43:10 följande:
    Alla trådar jag startar har någon form av allvarlig grund, att de sedan utvecklas till något mer lättsamt är en annan sak. 
    och frågeställningen är fortfarande ämnet även om diskussionen kan bli lite OT, och det är helt ok för min del. 
  • Who
    emmis82 skrev 2012-04-04 10:47:13 följande:
    För det kan ju va så att Emma tar ut sin ilska på mannen genom bilen brevid. 
    Skulle det göra Emmas agerande ok? 
  • Who
    Fia 28 skrev 2012-04-04 10:48:50 följande:
    Självklart Emma e sur och knärrig om gubben är på väg till barnvakten för att knulla!
    Är knulla bättre ord än pöka? (Även detta är en fråga)
    Man slipper iallafall Ronny och Ragge-känslan. 
    Vad jag menade var alltså att mannen fortfarande hade en platonisk relation till barnvakten om än med vissa mindre platoniska undertoner. Han vill tro att han inte är den typen av man som bedrar sin fru med en sjuttonåring men självklart är det det som är hans mål även om han inte erkänner det för sig själv.  
  • Who

Alltså, oavsett sexåringens konsekvenstänk så är det väl ändå förälderns ansvar att bedöma vad barnet klarar och inte  klarar och agera därefter?  

• Who
    Coyote skrev 2012-04-04 10:56:48 följande:
    Jamen då är det väl barnvaktens föräldrars fel? De har ju uppenbarligen missat en väsentlig del i uppfostran, man ligger inte med män vars fruar är arga.
    Hon ligger inte med honom än, hon ser honom mest som den vänlige grannen som hon kan prata med när hennes föräldrar inte fattar. 
  • Who
    Fia 28 skrev 2012-04-04 11:00:26 följande:
    Men om Emma har barnen så varför är Harald (jag döpte gubben till det) ens på väg till barnvakten om han inte knullar henne?
     Barnvakten har bakat kakor och knackade på och frågade om harald ville ha. 
  • Who
    Flaminia skrev 2012-04-04 11:02:07 följande:
    Jag håller med dig. Jag röstade på att det är Emmas fel eftersom jag anser att det är hennes ansvar att se till att Samuel inte slår upp bildörren i andra bilar. Jag undrar också om de som tycker att de som har en dyr bil får skylla sig själva om de får parkeringsskador eftersom barn är mer värda än bilar även anser att föräldrar inte ska behöva betala något om deras barn har sönder varor i affärer eftersom barn är mer värda än materiella saker.
    Om man kräver barnen i ersättning så håller faktiskt resonemanget! 
  • Who
    Fia 28 skrev 2012-04-04 11:13:45 följande:
    Hur länge tar det att åka till barnvakten då? Om de bor grannar och barnvakten kommit och knackat på så borde han väl vara där nu redan, eller?
    Han är hos barnvakten, med "inte kommit dit än" menades att han inte har börjat ha sex med henne än. Om det sker den aktuella dagen eller senare är okänt. 
Svar på tråden En bil utan barnstol står parkerad på en familjeparkering. I sin ilska skriver Emma en arg lapp att fästa på bilens ruta, under tiden kommer hennes son, Samuel, på att han glömt sin telefon, smäller upp bildörren och bucklar bilen på den andra sidan. Vem