Inlägg från: Etrangere |Visa alla inlägg
  • Etrangere

En bil utan barnstol står parkerad på en familjeparkering. I sin ilska skriver Emma en arg lapp att fästa på bilens ruta, under tiden kommer hennes son, Samuel, på att han glömt sin telefon, smäller upp bildörren och bucklar bilen på den andra sidan. Vem

Ursäkta en dum fråga, men vad är upprinnelsen till att fästa en arg lapp på bilen öht?

• Etrangere
    Who skrev 2012-04-04 12:37:11 följande:
    Upprinnelsen är att jag vid något tillfälle på Familjeliv har läst hur en person beskrev att hon skrivit en lapp till någon som stått på familjeparkeringen utan att ha barn med sig. Huruvida det var barn överhuvudtaget eller om det var bilbarnstol minns jag inte, men då det verkar vara en spridd åsikt att man ska ha bilbarnstol valde jag det scenariot. 

Jahaja då är jag med. Så det är förbjudet att parkera på familjeparkering utan barn? Blir man bötfälld då?
  • Etrangere
    Coyote skrev 2012-04-04 12:40:11 följande:
    Etrangere -nej, man blir bara utskälld av rabiata småbarnsmammor utan vett i skallen.

Jag parkerar alltid på familjeparkeringar... Fast det är aldrig nån som skällt ut mig ännu.
  • Etrangere
    Pickeli skrev 2012-04-04 12:45:34 följande:
    Det enda rätta borde ju vara att småbarnsmamman uppmärksamma bilen och istället skriver hatbrev åt sina barn?

(Får man skämta om allt här?)

Absolut.. skänta på...
  • Etrangere
    Lisssen skrev 2012-04-04 12:46:38 följande:
    Ingen aning. Men Någon skulle också göra min bokföring idag, så jag kunde engagera mig i FL-trådar med gott samvete, men Någon har inte dykt upp än...

Finns inte Någon Bemanning?
  • Etrangere
    Vissla skrev 2012-04-04 12:51:07 följande:

Försent, Någon har redan försvunnit hen försvinner jämt innan man upptäckt vad hen gjort

Hen?
  • Etrangere
    Vissla skrev 2012-04-04 12:53:52 följande:

Första gången jag använder det ordet, använde jag det fel nu? Förvånad

Du ska inte använda det alls. Det heter han eller hon. Hen betyder höna på engelska, och på svenska betydde det förr en form av brynsten.
  • Etrangere
    Inima skrev 2012-04-04 12:53:54 följande:
    jag tror att Någon är en han, bara män kan ställa till med så mycket jävulskap.

Det kan jag skriva under på!
  • Etrangere
    Vissla skrev 2012-04-04 12:59:55 följande:

Jag som trodde jag var duktig nu när jag föll för grupptrycket

Det är modigare att våga vägra hen!
  • Etrangere
    Vissla skrev 2012-04-04 15:33:05 följande:

kanske lite OT, men ganska imponerande att jag lyckas bli ifrågasatt när jag första gången använder ordet "hen" när jag i vanliga fall är en "hen-motståndare", samtidigt som jag dagligen ser folk använda sig av detta ord utan att bli ifrågasatta

Dom har inte råkat ut för mig ännu bara...
  • Etrangere
    sär skriven skrev 2012-04-04 17:12:43 följande:
    "De" har inte råkat ut för mig. Heter det. Cool

De, dom , den , det...

Han, hon, hen.

Mappor, pammor.

• Etrangere
    sär skriven skrev 2012-04-04 18:25:59 följande:

NEJ! Demon

Joho...
  • Etrangere
    sär skriven skrev 2012-04-04 18:27:53 följande:

*Drar i håret*

Sluta förvanska!  

Är icke håröm...
Svar på tråden En bil utan barnstol står parkerad på en familjeparkering. I sin ilska skriver Emma en arg lapp att fästa på bilens ruta, under tiden kommer hennes son, Samuel, på att han glömt sin telefon, smäller upp bildörren och bucklar bilen på den andra sidan. Vem