Inlägg från: Inima |Visa alla inlägg
  • Inima

En bil utan barnstol står parkerad på en familjeparkering. I sin ilska skriver Emma en arg lapp att fästa på bilens ruta, under tiden kommer hennes son, Samuel, på att han glömt sin telefon, smäller upp bildörren och bucklar bilen på den andra sidan. Vem

Bilens fel.

Den kunde ju aktat sig.

Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Inima
    SilverWoman skrev 2012-04-04 11:42:22 följande:
    Det är jo Samuels fel oavsett om han saknar implicita minnet. Det var HAN som utförde handlingen och Emma bär ansvaret. Olyckor kan ske, Emma har möjligen sagt att man måste vara försiktig men ungen glömde bort.
    Vi kan jämföra med en 6 åring som misshandlar en jämnårig. Vems är felet? Föräldern som inte har uppfostrat barnet rätt? Samhället som inte har tagit barnets mentala hälsa på allvar? Barnet som vet att så får man inte göra men gör ändå (kan likställas med att trycka på en knapp som man inte får trycka på)? Föräldern bär ansvaret men felet är barnets, eftersom barnet har utfört handlingen.
    Har man en åsikt och om andra håller inte med, behöver man inte kalla de för dumma i huvudet. Du kan inte fatta beslut och avgöra saker med det som står i trådstarten.
    Fast man kan ju inte jämföra en misshandel med att råka öppna dören för mycket. 
    Jag har råkar öppna min mammas bildör så pass mycket att jag råkade repa min egna bil, men jag råkar ju inte smälla till någon på käften. Det är lite som att jämföra en gaffel med en handgranat.
  • Inima

Det är vaken Haralds eller Augustinas fel, det ä denna person som heter Någons fel.
    Denna Någon som även slarvade bort min sons keps igår, eller som inte spolade toaletten igår.

Vet någon härinne vart Någon befinner dig?

• Inima
    Lisssen skrev 2012-04-04 12:46:38 följande:
    Ingen aning. Men Någon skulle också göra min bokföring idag, så jag kunde engagera mig i FL-trådar med gott samvete, men Någon har inte dykt upp än...
    Jävla Någon. Fast Någon gör nog rätt i att hålla sig undan, Någon är skyldig till mycket ont här i världen.
  • Inima
    Vissla skrev 2012-04-04 12:48:02 följande:
    Någon var nyss här och laddade ur batterina på min kamera så jag måste ladda den IGEN innan jag kan knäppa kort
    Hälsa Någon att vi måste ha krismöte hemma hos mig.
  • Inima
    Vissla skrev 2012-04-04 12:51:07 följande:
    Försent, Någon har redan försvunnit hen försvinner jämt innan man upptäckt vad hen gjort
    jag tror att Någon är en han, bara män kan ställa till med så mycket jävulskap.
  • Inima
    emmis82 skrev 2012-04-04 12:53:45 följande:
    När ni ser Någon, så be Någon pallra sig hem omedelbart. Det är nämligen inte Allas fel. Och den där Ingen, som kommer och går lite som han vill, borde ta tag i att göra saker snart! Väldigt snart!
    Ingen är en lustig figur.
  • Inima
    Lisssen skrev 2012-04-04 13:13:28 följande:
    Men Harald slutade ju ligga med Emma när han förstod att det kunde bli barn av det..?
    äsch, det är bara som han säger.
  • Inima
    Mariohn skrev 2012-04-04 13:46:07 följande:
    Men hur VET vi att det är Emma som är vuxen? Det kan ju vara något TS bara hittar på. 
    hur vet vi att Emma ens har körkort?
Svar på tråden En bil utan barnstol står parkerad på en familjeparkering. I sin ilska skriver Emma en arg lapp att fästa på bilens ruta, under tiden kommer hennes son, Samuel, på att han glömt sin telefon, smäller upp bildörren och bucklar bilen på den andra sidan. Vem