• Ventus

Min oerhörda glädje att vara gravid gursas en aning..

Hej,

Igår fick jag mitt efterlängtande plus.
    Det är en otrolig känsla.
    Såklart.

Jag och min sambo försökte i exakt ett år.

Vi hade även gjort en fertilitetsutredning.

Ställt oss i ivfkö.

Så blev jag spontangravid!

:)

Men nu dyker knastankar, som iofs är något sånär realistiska.

Jag är 37 år och med skräckinfon man får ökar ju riskerna både för missfall, kromosomavvikelser och andra sortes avvikelser med åldern.

Syftet med denna tråd är både att få "prata" av mig, finna andra i samma situation och bara få lätta mitt hjärta.

Eftersom jag inte vill avslöja denna underbara nyhet förrens den största missfallsrisken är över.

Så nu är det bara min sambo och min tvillingsyster som vet det.

De är överlyckliga.

Hur ska jag tänka.. för att inte fastna i ett icke konstruktivt tänk..

Hjälp mig..

• Svar på tråden Min oerhörda glädje att vara gravid gursas en aning..
  • krompa

GRATTIS!!!!!

De tankarna hade även jag, trots att jag var 27-32 när jag fick mina barn.. Lycka och panik om vart annat...

Min kompis fick barn 3 månader innan hon fyllde 41, hennes dotter är fullt frisk.    =)

• Ventus

Tack Krompa!

Det är väl overklghetskänslan som tar över.
    Att det inte kan vara möjligt att det är ett litet foster som växer där.
    .. att allt ska ske normalt.

• Ylviz

Vi hade tom börjat med ivf, kört en omgång och börjat med hormonsprayen igen och så blev vi spontangravida, bara så där Är i vecka 6+6 idag. Har bokat ultraljud hos en privatläkare på torsdag för att se om hjärtat slår, är helnojjig.

Tror det kommer gå jättebra för er, lycka till!

och Grattis!

Passa på att njut, köp en gravidtidning eller surfa lite på barngrejer, det gör gott för själen. Passa på att glädjas, du är gravid, ni har lyckas, tom utan hjälp! Det är ju helt underbart!

Grattis och lyckat till igen!

• astro

Praktiskt taget alla oroar sig.

Försök se det så här: Detta bevisar att du kan bli gravid.
    Antagligen går allt bra.
    Om det mot förmodan inte gör det så betyder det i alla fall att chansen är stor att det blir en nästa gång, och att det går bra. 

Och som sagt, man oroar sig. Det är helt naturligt och dessvärre något man får stå ut med som gravid.

Och en sak till:

GRATTIS!!! {#emotions_dlg.flower} 

• Ventus

Tack så mycket för era ord.

En dum fråga kanske, men varför skriver man 6+6?
    :/

• krompa
    Ventus skrev 2012-04-02 22:44:23 följande:
    Tack så mycket för era ord.

En dum fråga kanske, men varför skriver man 6+6?
    6 fulla veckor + 6 dagar, dvs nästan 7 fulla veckor...
  • Ventus

Ok!

Själv ska jag på ultraljud hos min gyn.läkare 19 april.
    Då blir det 6 v.+4 dagar.

Hoppas, hopppas vi får se hjärtat..
    Det är precis på gränsen för det har jag läst mig till.

Ylviz, uppdatera oss gärna hur det var på ultraljudet.

Bra antagligen!

• Ylviz

Venus:
    VULet gick bra Vi såg ett litet embryo som var ca 1 cm och hade hjärtaktivitet. Känns helt fantastiskt! Håller tummarna för att det går bra för dig med!

• Ventus

Yldiz
    Oh!
    Härligt!

Har läst att har man sett hjärtat skjunker missfallsrisken stort!

• pixie mason

Kan bara hålla med om att alla oavsett ålder är oroliga mer eller mindre. Själv va jag livrädd med första barnet när ja var 24 trode allt skulle gå fel och kunde inte njuta alls. Nu är ja gravid igen och visst finns oron där ibland men har bestämt mig att jag inte ska låta oron ta över totalt denna gång. Utan jag ska passa på och glädjas åt saker som en gravidiet innebär TROTS alla krämpor också..

Du ska se det kommer gå bra. Och glädj dej åt att du faktiskt är Gravid och väntar barn :)

• Ventus

Tack pixie mason för din tryggande ord. Är onödigt orolig.. 
     Har tagit tre test sedan en vecka tillbaka och alla visar att jag är gravid men jag tycker att strecken inte är tillräckligt starka. 
    Alltså självklart syns de, men tycker att de borde bli starkare och starkare..

• pixie mason

Mitt råd är köp inge flera test för att hålla på o läsa av streck gör en galen. Köp helre ett digitalt och ta kort på det och sen nöjer du dig med det. En graviditet handlar inte om tjockleken på stecken.. Jag hoppss tom att de slutar sälja dessa hemska tester med streck dom är bara missanvisande och gör en rädd. De digitala får du aningen Gravid eller inte gravid och där finns inge du är jätte gravid eller du är lite gravid som alternativ

• Ventus

Ja.. det är bra Pixie, jag ska göra som du säger.

Gjorde ett sådand test (cb digital) för några dagar sedan och där stod det såklart gravid 1-2.

Nu väntar jag in ultraljudet som ska ske den 19 april.

Håll tummarna.

• pixie mason

Vad skönt!! :)

Så jag hoppas du intr testar mera nu utan njut av detta!!

Och dagarna tills den 19 kommer rusa undan så du får komma på Ultraljud :)

• Ventus

Hej ,fick det bekräftat att jag har ett missfall att vänta inom några dagar. . . är inne i vecka sju. Har känt på mig att det har varit något knas med graviditeten, men såklart hoppats jag att allt skulle bli bra.. Nu är det som det är och jag är ledsen och känner mig tom. Som tur har jag ett fint stöd runt omkring mig.

• pixie mason
    Ventus skrev 2012-04-19 16:10:14 följande:
    Hej ,fick det bekräftat att jag har ett missfall att vänta inom några dagar. . . är inne i vecka sju. Har känt på mig att det har varit något knas med graviditeten, men såklart hoppats jag att allt skulle bli bra.. Nu är det som det är och jag är ledsen och känner mig tom. Som tur har jag ett fint stöd runt omkring mig.
    Åh vad tråkigt och höra!
    Finns inte ord när sånt här händer :(
    Jätte bra att du har stöd runt omkring dig..

Jätte kram på dig.
    Vill du prata får du gärna skicka iväg ett mail till mig!
  • Ylviz

Tråkigt att höra! Var själv med om missfall efter ivf i januari. Lider med dig! Det possitiva är dock att du vet att du kan bli gravid, då kan du bli det igen! 
    Kramar 

• Ventus

Tack Ylviz och Pixie!

Känner mig redan bättre, fick glad gubbe på ägglossningstestet igår!
    :).

Jag känner mig återställd så vi har redan i söndags haft sex.

..och igår och idag..

Nya tag helt enkelt.

• Ylviz

Bra Ventus!! Det kommer att gå bra, eftersom ni vet att det har gått en gång förrut så kan det gå bra igen! Kämpa på!
    Kram 

Svar på tråden Min oerhörda glädje att vara gravid gursas en aning..