• Redan47

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

caribeza skrev 2015-01-29 23:13:38 följande:

Hej, det var spännande att läsa här men det är så mycket info att jag undrar om någon kan svara om ni har testat någon klinik i Spanien. Vi tänker på embryodonation och ska träffa ett par kliniker i Barcelona nästa vecka. Om ni orkar, kan ni berätta vilka tester gjorde kliniken när ni besökte första gången? (oavsätt land). Vi har ett IVF barn som föddes 2011 och vi har försökt få syskon men det fungerar inte. Min man har dåliga spermier och jag har nu dålig äggreserv. Jag orkar inte med flera IVF, vi har behövt avbryta flera gånger för att min kropp inte svarar på hormonerna. Embryodonation är inte självklar för oss (speciellt när man inte får veta nåt om donatorerna). Berätta gärna era erfarenheter. tack och duktiga ni är som kämpar som ni gör!

Du säger - att du inte får veta något om embryot? Du kan välja donator båda två i allafall i Aten- dubbeldonation så att säga.

Tester vet inte riktgt vad du menar: men mannen och kvinnan hiv hepatit syfilis klamydia ... Kvinnan/mottagare: kolla in werlabs hemsida på ÄD/ivf. De har jätte bra meny där du ser lämpliga prover att ta.

Om du haft problem länge med att bli gravid - rek en hystereoskopi kontrollera livmoder ordentligt. ÄD är inget trolleri.
  • Redan47
    hopp34 skrev 2015-06-25 15:30:24 följande:

Är det någon kvar på tråden?

ställ en fråga, mer än hallå,  så får du se... jag får iallfall indikation på aktivitet i tråden.
  • Redan47

Ms81: rek serum Aten. Priser maila fråga. Jag har ingen aning längre el kommer ihåg vad de olika behandl kostade. Men kliniken super duktiga, mkt hög standard på kunskapsnivån och stor donator bank på bägge sidor. Skulle tro inga väntetider att tala om.

• Redan47
    pink lily skrev 2015-09-26 21:20:54 följande:

Ska välja vilken progesteroninjektion jag vill ta före o efter embryotransfer, valet står mellan Agolutin (intramuskulärt) vid två tillfällen eller nya Prolutex (tas subkutant) vid 4 tillfällen. Bryr mig inte om prisskillnaden, men vad är bäst?

Har även ett val av vaginalt progesteron efter ET, Utrogestan eller Lutinus. Någon som har en kommentar om skillnader, eller som kan rekommendera ena framför andra. Så länge sen gjorde ivf, så inte uppdaterad ... Tack :)

Enligt studie jag läst om progestoron så är det inte skillnad på spruta el vaginal alt. Har ingen egen ref då jag valt utrogest. Den är bioidentiskt, det är vad jag vet. Mindre kladd om hag tolkar hörsägen än lutinus. Att lutinus staven påverkar "slitage" av slemhinna ger strimmor blödningar som oroar....
  • Redan47

Jag vet du gjort hysto, men på mig är ju ärrbildningar problem dessa gör att det inte finns färsk vävnad m blodbana arr fästa i. En del tar inte bort den vid hyston ....

Men att duna fäster tyder väl ändå på immun eller?

Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption