• Anonym (vårdskadad)

Framfall - vem är bäst på behandling

Hej.

I samband med min förlossning blev jag felbehandlad vilket ledde till skador som tog lång tid att läka. När jag äntligen kände att jag var något så när återställd så kom nästa problem. Som en följd av skadorna så fick jag framfall. Efter en operation för framfall var jag inte nöjd eftersom mycket av problemen återstod. Sjukhuset höll med och jag opererades igen. Blev bättre men inte helt ok.

Efter varje operation har de sagt att allt blivit jättebra (gäller även operationerna som inte rör framfall) men det visar sig alltid att det inte stämmer, de gör ingen återkontroll utan det har hela tiden varit jag som fått söka akut och efter ett par besök har de konstaterat att de har fel och jag rätt. Genom en privat gynekolog har jag träffat den gynekologen tycker är bäst på sjukhuset men det är aldrig han som opererat mig.

Varje operation innebär nedsövning och problem med att jag inte får lyfta o.s.v. Jag upplever också att de inte är så där förstående för att jag inte är 80 utan faktiskt även vill ha ett fungerande sexliv (upplever det som att för dem är det tillräckligt att jag inte har obehag i vardagen). Några av de jag tvingats träffa verkar ha inställningen att man ska plocka bort allt som hänger ner och sy igen. Men om man inte är ute efter anatomin hos en docka utan faktiskt tycker det finns en uppenbar poäng med en fungerande slida (ja jag överdriver men inte mycket).

För 1 år sedan fick jag lite nya känningar och min gynekolog sa att det var livmodertappen jag kände och att han inte förstod varför de inte åtgärdade (kapade) den när jag opererats två gånger. Eftersom problemen inte var stora så orkade jag inte ta en operation då som han ville remittera mig för. Nu har jag fått mycket större problem och måste göra något.

Och då till det jag vill ha hjälp med: Var hittar jag den bästa vården? Någon här som har inside information som kan berätta vem ni själv skulle gå till i min situation. Vad jag behöver är någon som är super på att operera eller behandla på annat sätt och gärna kan förklara vad de ska göra, hur de ska göra och varför.

Alltså om du var jag vem skulle du vända dig till.

• Svar på tråden Framfall - vem är bäst på behandling
  • Anonym (vårdskadad)

puffar

Svar på tråden Framfall - vem är bäst på behandling