• Lizzan89

20-25 runt Västerås?

Jajjemen! Jag är 23 år och är också relativt nyinflyttad (mars 2010) , känner typ ingen här i stan .
    Bor på Hammarby tillsammans med sambon och vår dotter på 7 månader :)

Thea | 110826 | 4275 g, 54 cm <3
  • Lizzan89
    Jazzica skrev 2012-04-01 10:19:04 följande:
    Hej!
    Kul att lite folk nappar :D

Lizzan: hur kommer det sig att du hamnade här då? Vad gör du om dagarna? Mammaledig?

WasaE: va roligt med en 3åring till i tråden :)
    Vad för sorts lärare vill du bli?
    Bodde i Köping från början. Sen fick både jag och sambon jobb i Västerås och tröttnade på att pendla.
    Så då sökte vi lägenhet här istället. Nu är jag dock arbetssökande igen (och mammaledig), men sambon jobbar heltid så jag är mycket ensam.  

Just nu känns det inte som jag gör någonting om dagarna , förutom städar och pratar bebisspråk med dottern ;P Tar promenader om det är fint väder och så .

Vad gör ni andra? Känns som att fantasin tryter när man inte umgås med någon. ;P
  • Lizzan89
    Jazzica skrev 2012-04-01 22:30:20 följande:
    Lizzan: ok vad jobbade du med innan då?

Jag förstår hur det menar! Jag bodde i Heby när sonen var mindre och kände inga där o det fanns inget att hitta på heller så det var att göra saker hemma :/

Jag pluggar till undersköterska och är färdig i maj, ska jobba på ett demensboende i Sala i sommar och söker samtidigt jobb och försöker bli gravid igen :D
    Jag jobbade på Café Gränden nere i centrum fram till aug 2010, sen har jag jobbat på en äggproduktion ute i Skultuna/Munga fram till jag blev mammaledig. :) Nu får vi se vad jag hittar på i höst, om det blir tillbaka till Munga eller vad som händer.

Vad kul att ni försöker igen, spännande! Din var 3 år va? Vi hade också tänkt vänta ungefär till dess innan det är dags för nästa :)
    Spants skrev 2012-04-02 10:33:43 följande:
    Är hon också född i September? :) Min lilla plutt är född 9de!
    Nej, näästan! Hon är född 26e augusti , så nu är hon 7 månader och 1 vecka .
    Haha, känns sjukt och skriva det. Galet vad fort det har gått!
  • Lizzan89
    syntetica skrev 2012-04-02 14:25:20 följande:
    Jag är också på att träffas, men kan inte förens till efter helgen som tidigast
    då vi åker till uppsala barnsjukhus imorgon med Kelian.
    Men efter det är jag på :D 
    Oh, Kelian är så fint namn. Det hade vi som pojknamnsförslag om det hade blivit en pojke ;D
  • Lizzan89

Jag kan i princip närsomhelst. Den här veckan blir det dock svårt, ska träffa mycket släkt över påsken och så. Men efter det så har jag inte mycket för mig som vanligt ;P

• Lizzan89

Fredag funkar nog för mig också :)

Jag är inte heller så bra på Västerås. Rör mig sällan till andra ställen än till centrum eller Erikslund :P Ja och sen områdena nära mig då.

• Lizzan89
    Spants skrev 2012-04-06 12:54:40 följande:
    Min sambo undrar om några pappor kommer med? :)
    Min jobbar också , han är ledig varannan helg och varje tisdag.
    Men kan ju höra med honom om han vill med nån gång iaf om det passar :)
  • Lizzan89
    Kramgotjej skrev 2012-04-07 22:57:50 följande:
    Ja så länge ingen annan har något emot att vara här hos oss så tycker jag vi planerar in det:) ska vi säga efter lunch runt ett, halv två kanske? Så hinner man ge barnen lite mat och låta dem sova som behöver. Jag kom på det att det är lika bra att säga till att vi har katter så det inte är någon som är allergisk.
    Det ska nog funka! Iofs brukar dottern somna vid halv två, men kan säkert ordna så det sker lite tidigare då. :)

Ingen allergi här iaf, har själv två katter!
  • Lizzan89
    syntetica skrev 2012-04-08 16:42:42 följande:
    Nu är vi hemma efter vad vi trodde skulle bli 2 dagar på akademiska barnsjukhuset, men blev 5
    pga komplikationer och  infektion i njuren

Här kan ni läsa: honsomvillveta.blogg.se/2012/april/om-senaste...

Har inte hunnit läsa ikapp men ska göra det nu :) 
    Åh, stackars liten! Skönt att det blev rätt till slut!
    Försökte läsa om vad det handlade om, men sidan ville inte ladda ordentligt när jag skulle läsa tidigare inlägg. Varför behövde han opereras?
  • Lizzan89
    syntetica skrev 2012-04-08 21:53:08 följande:
    Han har förstorat njurbäcken som bara blir värre och värre,
    och hade ett stopp vid urinblåsan som gjorde att njuren svällde mer och
    han kunde få problem med att kissa. 
    Fy så jobbigt! :( Inte rättvist att dom små ska drabbas av sånt där det första som händer.
    Men det är tur det finns hjälp att få. Hoppas allt blir bra nu :)
Svar på tråden 20-25 runt Västerås?