Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Vem av följande personer på Familjeliv får dig att vilja kräkas alternativt gör att du hellre skulle gnaga av dig armen än att sitta vid samma fikabord som?

sär skriven skrev 2012-03-30 13:03:44 följande:
    Ja det är klart, då är det inte precis det perfekta brottet att avslöja sitt nick.
    Apropå detta. Något som retar mig är att en del klagar på att folk svarar anonymt, men när man går in och kollar på deras profil så finns det inget som avslöjar vem de egentligen är. De är ju i stort sett lika anonyma
  • Glädje58
    sär skriven skrev 2012-03-30 13:10:14 följande:
     ...jag håller med dej delvis, men delvis inte alls. Om jag skrev i något känsligt ämne finns det ändå en hel del människor här som känner igen mitt nick, även om de inte vet min adress så finns det ju en "krets" av människor som förknippar mig med den approach jag valt att hålla. Även om jag är anonym på FL (och faktiskt på internet i stort) har jag ett nick som en del känner igen och förknippar med de åsikter jag framfört under flera års tid. Dessutom har jag ganska många från FL på facebook. Jag kan bara tala för mig själv i frågan dock, och jag är i princip aldrig anonym ändå.

Det är helt okey att vara anonym, det är jag också själv ibland när jag känner att inte vill outa mig för mycket. Jag träffar dock några irl. Men de som klagar på att man skriver helt anonym och själva är det i praktiken retar mig. 

För mig spelar det ingen roll om man är helt anonym, det är innehållet i texten som är viktig för mig. Dock är det jobbigt när ett flertal i samma tråd inte väljer ett tillfälligt nick, för då går det inte att hålla isär dem. 
  • Glädje58
    tackförfisken skrev 2012-03-30 13:14:02 följande:
    Och som en fortsättning på min motivering.. Egentligen skulle jag vilja nominera samtliga för det är alltid " ni" som dyker upp i dom här omröstningarna. Tjötigt!
    Å andra sidan...
    Ett nytt sätt att nominera skulle vara att alla är med från början och vill man inte vara med, så plockar man bort sitt namn.
  • Glädje58
    twain skrev 2012-03-30 20:06:26 följande:
    Då föds genast en annan intressant tanke. Det är svårt (läs totalt omöjligt) att hålla reda på myriaden av människor som frekventerar forumet. Det skulle kunna gå att markera användare som + eller -. När något inlägg fundamentalt strider mot allt du har kärt, tryck - och minns för alltid att "nnnn" är ett rikspucko av stora mått. Samma sak med ovanligt insiktsfulla inlägg, ett plus så vet du att du har träffat på och gillat användaren.

Kan tyvärr se en rad anledningar till varför detta är en dålig idé, men ack så praktiskt det hade varit.

(Jag hade till exempel tryckt plus på Glädje58 efter att ha läst den här tråden.)

Fan, nu hittar jag inte plusknappen Plus
  • Glädje58
    KimPossible skrev 2012-03-30 20:12:30 följande:
    Du bör nog skriva om programmet i något annat än Basic, och även fixa så att den funkar utan att man behöver en Commodore 64 för att kunna connecta med telefonen.

Se till att den är kompatibel med  VIC 20
  • Glädje58
    fläta skrev 2012-03-30 22:16:13 följande:
    Jag röstade på den här Glädje58. 

...Tja, det jag kan påminna mig ha läst av Glädje58 är ofta relationsråd i sexualitetens sfär. Glädje58-personen ger intryck av att vara en lätt flåsande, ganska daterad man som vill väl men som lite frireligiöst ("Nämen, inte hårdnar jag i byxan, till det är jag alltför gammal och vis *runkrunkrunk*") "glädjespridande" försöker att vara till hjälp...

...Jag tycker ofta att han/du känns klibbigt hjälpsam snarare än verkligt hjälpsam. Som om det hela tiden finns ett bakomliggande motiv för hans/din "välgörenhet"...

...Jag uppfattar dig som en badhusbasturunkare. Jag tvivlar på att det är så du önskar uppfattas (och kanske är jag den enda som ser dig i det skenet), men du bad om en motivering och det här är min. Lite för gränsöverskridande, lite för valhänt, lite för unket och dessvärre (i mitt tycke) lite åt det efterblivna hållet... 
    Det är helt okey att tycka som du gör...

...Jag börjar närma mig 6.000 inlägg, och det är troligtvis inte så mycket för en del. Men en hel del inlägg har varit väldigt långa och tagit mig lång tid att formulera. Jag började skriva i trådar som rörde relationsproblem eftersom jag sjäv skilde mig för tre år sedan. Kände att jag både ville hjälpa andra som mig själv att förstå det här med tvåsamheten. Jag har även skrivit i trådar som handlar om att känna sig värdelös. Dessa två ämnen ligger mig varmt om hjärtat.

Det har på senare tid även blivit en del om nätdejting eftersom jag har försökt mig på detta medium. Och ja, då har det blivit en del om sex. Men sex har jag skrivit rätt lite om.

Mitt bakomliggande motiv har varit att lära mig mer om mig själv. Man lär sig mycket om sig själv genom att prata med andra. Men som främsta motiv så har det faktisk varit att hjälpa andra. Genom att se problemet från flera synvinklar.

Har man som jag, vid ett flertal gånger varit nära att avsluta mitt liv och nu sedan några år tillbaka levt med två former av cancer och inte vetat hur länge jag får vara kvar här i livet. Så har jag upptäckt att det är skönt att leva, man ska inte ge upp, det är roligare att känna glädje än att se negativt på allt omkring en. Jag förstår att det kan kännas lite frireligiöst. Men jag är ateist ska du veta.

Du tycker att jag är efterbliven och där håller jag med dig, för det är jag. Både jag och min syster är det. Hon är dock helt väck. Jag är en bit därifrån men jag vet att jag inte har alla hästar hemma :) 

Om mina synpunkter är valhänta så kan det bero på att de är det. Eller så är det pga att man inte kan fara fram hur som helst enligt min mening. Men det är bara min egen uppfattning. Sen håller jag på att bli mer tydlig med vad jag tycker. För precis som du säger, jag är valhänt och lite unken. Men det beror på att jag inte riktigt har vågat att ta steget ut och säga precis var jag vill. Det är därför jag gärna har läst trådar som handlar om dåligt självförtroende och dålig självkänsla.

Jag vet inte hur länge du har läst vad jag har skrivit genom tiderna och vilka trådar. Och det är inget du behöver svara på heller. Jag är tacksam för att du ville skriva en motivation i alla fall Solig
  • Glädje58
    FekalieEmpyrium skrev 2012-03-30 23:14:02 följande:
    *kramar* Vad hette du tidigare?

Nu var det det här med att vara trög i huvudet Flört  Men jag förmodar att du menar om jag har bytt namn efter vår attack på fl. Nej jag hette samma innan dess också

(snälla snälla, hoppas nu att det var det du menade. Jag vill inte verka dum nu)
  • Glädje58
    FekalieEmpyrium skrev 2012-03-30 23:14:02 följande:
    *kramar*

Varför fick jag en kram av dig förresten?
  • Glädje58
    Anton Chigurh skrev 2012-03-30 23:26:26 följande:
    Ajdå, låter som du behöver en styrkekram här. Inte för att jag brukar krama om gubbar, så du får helt enkelt  ta det för vad det är : Lite uppmuntrande visdom såhär på fredagskvällen...
    Varför får jag en styrkekram? Är det för jag blev sågad, som jag bad om egentligen. Eller var det något annat.
  • Glädje58
    FekalieEmpyrium skrev 2012-03-30 23:39:50 följande:
    Jepp känner inte igen nicket och det brukar vara återkommande människor som huserar i dessa trådar.

Din öppenhjärtliga berättelse om dina motgångar gav mig en hjärtblödningsattack.

Jag tror att jag är ny i ert gäng. Det blev en crossover när jag hoppade in här. Tack för kramen i alla fall

Tänkte smyga in här, men det gick inte som jag hade tänkt mig...
  • Glädje58
    Anton Chigurh skrev 2012-03-30 23:39:57 följande:
    ...Men visst var jag snäll ??? 

Du låter snäll, men din avatar säger mig något annat  Demon
  • Glädje58
    stinkfoot skrev 2012-03-31 11:26:58 följande:
    Denna undersökningen är förvisso intressant men inte så användbar. Personligen skulle jag vilja veta vilka som brukar vara mest ironiska på FL som en sorts hjälp för de som har problem med att uppfatta ironi.
    En ny undersökning på gång kanske Glad
  • Glädje58
    oOOo oOOo skrev 2012-03-31 13:09:33 följande:
    Jag har hört att gravida grisar är jättebra på att argumentera, det är bara så svårt för vissa att förstå vad de säger Solig
    De är inte bara jättebra på att argumentera, de är grymt bra Flört
  • Glädje58
    fucktard skrev 2012-03-31 16:24:09 följande:
    Tänk att det ska vara så jävla svårt att läsa "Alla deltagare har nominerat sig själva", alternativt att fatta att just den meningen innebär att det är just dem man får rösta på.
    Det är väl en av de vanligaste missarna på fl, folk orkar inte läsa in sig i tråden innan man måste kommenterar. Jag tror att jag har gjort det två gånger pga tidsbrist. Men det var inget bra
  • Glädje58
    Mad as snow skrev 2012-04-01 18:01:08 följande:
    Därför att du är snällast av oss alla. Har du inte förstått det här?

Det var inte snällt Rynkar på näsan  Så ni som är ena riktiga kräk ska slippa undan Tungan ute
  • Glädje58
    KimPossible skrev 2012-04-01 22:01:12 följande:
    Jag har inte fått nåt jävla omdöme alls. *grinig* Att folk inte kan lära sig motivera sina val! 

Det är möjligt att folk har råkat klicka av misstag på dig när de egentligen skulle klicka sig vidare till nästa sida.
  • Glädje58
    HäxanSurtant skrev 2012-04-02 17:16:27 följande:
    Jag ser hur mina körkortspengar går till att rädda hunden från chokladförgiftning! Rackarns byracka, hon har ätit upp en stor påse M kulor!!!!!!
    Fan vad tråkigt att höra, m kulor som är så gott

Hoppas det även går bra för din hund Solig 
Svar på tråden Vem av följande personer på Familjeliv får dig att vilja kräkas alternativt gör att du hellre skulle gnaga av dig armen än att sitta vid samma fikabord som?