Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vem av följande personer på Familjeliv får dig att vilja kräkas alternativt gör att du hellre skulle gnaga av dig armen än att sitta vid samma fikabord som?

lövet2 skrev 2012-03-30 15:06:46 följande:
    Jag kopierar checklistan från förra omröstningen:

Rökande gravida - Inte önskvärt, men inget ämne jag engagerar mig i

Sömnmetoder för spädbarn - Nästan alltid onödigt och ofta grymt. Kan i vissa fall jämställas med barnmisshandel.

Dagis - Barnförvaring för familjer där båda föräldrarna jobbar. Kan dock också vara en livräddare för barn i dysfunktionella familjer.

Homosexuella äktenskap - Nix! Det räcker med registrerat partnerskap.

Skolavslutning i kyrkan - No problems! Trevlig lokal med tradition.

Ersättning eller amning - I första hand amning. Ersättning är till för de mammor som inte kan amma eller de barn som inte kan dia.

Samsovning - De flesta spädbarn mår bäst av det. Dock inte alla.

Koppeltvång eller inte - Japp! Vi har blivit hundbitna så det räcker.

nationalsång - Inget fel på den väl?

flytningar - Ointressant ämne!

analsex - Den som vill ägna sig åt det får gärna göra det, men var snäll och berätta inte detaljerna för mig!

amning och alkohol - Det är jag emot. De nya forskningsrönen är bara just de senaste. Vad de kommer fram till nästa år vet vi inte, men ingen kan övertyga mig om att det är vare sig för barnets eller mammans bästa i alla fall.

Föda barn med kejsarsnitt - En språkfråga. Nej, jag säger inte att man föder när man snittas, lika lite som jag kallar en bil för cykel.

LCHF - Ännu en galen diet. Det finns säkert några få med fel på ämnesomsättningen, som mår jättebra av att i längden äta LCHF, men de flesta gör det inte. Alla dieter som utesluter potatis är förresten helgalna i mina ögon!

Familjeparkering - En fråga för stadsbor. Det är inte jag, så jag har följaktligen ingen åsikt.
    Den där minns jag!

Undrar om jag skrev i den. Förresten så saknas några ämnen som abort, SD och liknande.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    FekalieEmpyrium skrev 2012-03-30 18:16:54 följande:
    Jag är övertygad om att hen gör quizen enbart för att vältra sig i andras okunskap. Hen framstår då som speciellt påläst allmänbildad och smart.
    Precis av den anledningen gör jag dem!

Jag gör dem även så att ni undersåtar ska lära er hut!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    twain skrev 2012-03-30 19:36:29 följande:
    Cool idé.

Grönt - kör på hur tufft du vill. I den här gruppen återfinns både idioter som tutar och kör oavsett terräng, såväl som begåvade människor med självdistans.

Gul - iakttag viss försiktighet. I den här gruppen har olika ämnen olika stor betydelse. Skoj blandas med allvar så känn av stämningen.

Röd - här bakom sitter människor som vill vara anonyma mest hela tiden, som kör bil med ena foten på kopplingen, som äter ärtsoppa och pannkakor varje torsdag och som aldrig, aldrig någonsin slutar böla om någon är dum mot dem.

Ah? AH?

//twain är nyfiken gul Cool
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anton Chigurh skrev 2012-03-31 00:03:36 följande:
    Fusk, fusk, fusk. 

För alla er oinvigda i läkekonstens mystik kan jag kort och gott tala om att Empyrium har oanade kvaliteter som i fel händer skulle kunna missbrukas å det grövsta. Och jag överdriver inte, det, kan jag lova och svära på.

Jag är glad och tacksam att det är just Empyrium av alla som berikats med denna gudomliga förmåga.
    Botox?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    2prinsar skrev 2012-03-31 15:59:41 följande:
    Löjlig tråd!
    Jag älskar hjärndöda inlägg som det här. Man tycker att tråden är löjlig/meningslös/kass men tar sig ändå tid att skriva detta i nämnda tråd. Det är ren poesi, ungefär som "jag är inte rasist men...".
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Dannie skrev 2012-03-31 16:58:46 följande:
    Skiter i att du tycker att det är roligt att folk kommer skriva att detta är en mobbingtråd. Skiter dessutom i att folk har nominerat sig själva. Mobbingtråd är det likväl.

Förstår inte nöjet med detta...
    På vilket sätt är det en "mobbingtråd" och vad har det för relevans när alla deltagande ändå är med på att bli "mobbade"?

Det är vuxna människor med viss självdistans som ställt upp, inte slumpvist utvalda och ovetande personer.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    MoaElis skrev 2012-03-31 20:10:00 följande:
    För det första så kan man inte avgöra hur störig någon är utifrån kommentarer på ett forum
    Där håller jag verkligen inte med... Drömmer
    MoaElis skrev 2012-03-31 20:10:00 följande:
    [...]för det andra vet förmodligen inte marjoriteten vilka dom som står på listan är. Om man nu inte sitter här dygnet runt, och läser alla trådar. Därför tycker jag tråden är sjuk/onödig, löjlig... Säg till om jag ska förklara tydligare :)
    Man bör rimligen känna till minst en av de nominerade, om man inte hatar denne blir ju valet lätt.

Att gå in i en tråd och kalla den onödig är oerhört humoristiskt, nästan poetiskt som jag skrev tidigare.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Krafs skrev 2012-03-31 23:38:15 följande:
    Ingen som hatar mig, alltså? Jag borde försöka hårdare. Kanske ska självnominera mig då
    En gissning är att det finns några som hatar dig för att du inte läser TS i de trådar du skriver i, det kan du påpeka nästa gång så ska du nog få några röster.
Svar på tråden Vem av följande personer på Familjeliv får dig att vilja kräkas alternativt gör att du hellre skulle gnaga av dig armen än att sitta vid samma fikabord som?