Inlägg från: twain |Visa alla inlägg
  • twain

Vem av följande personer på Familjeliv får dig att vilja kräkas alternativt gör att du hellre skulle gnaga av dig armen än att sitta vid samma fikabord som?

fucktard skrev 2012-03-29 22:04:15 följande:
    Era löjliga små fjantar. Rösta på mig då för i helvete. Jag röker på balkongen!
    Baah. Att jag inte visste det innan. Du hade fått min röst direkt. Nu fick anonym(insatt) smaka på twains vrede. *klick*
  • twain
    overdose skrev 2012-03-30 13:55:56 följande:
    Konton skulle komma med en sorts varningsfärger, så man vet vem man kan mopsa sig emot.
    Cool idé.

Grönt - kör på hur tufft du vill. I den här gruppen återfinns både idioter som tutar och kör oavsett terräng, såväl som begåvade människor med självdistans.

Gul - iakttag viss försiktighet. I den här gruppen har olika ämnen olika stor betydelse. Skoj blandas med allvar så känn av stämningen.

Röd - här bakom sitter människor som vill vara anonyma mest hela tiden, som kör bil med ena foten på kopplingen, som äter ärtsoppa och pannkakor varje torsdag och som aldrig, aldrig någonsin slutar böla om någon är dum mot dem.

Ah? AH?

//twain är nyfiken gul Cool
  • twain
    overdose skrev 2012-03-30 19:45:32 följande:
    Precis, så då slipper man att minnas, datorn göre't och målar dina fiender för dig, underbart :D
    Då föds genast en annan intressant tanke. Det är svårt (läs totalt omöjligt) att hålla reda på myriaden av människor som frekventerar forumet. Det skulle kunna gå att markera användare som + eller -. När något inlägg fundamentalt strider mot allt du har kärt, tryck - och minns för alltid att "nnnn" är ett rikspucko av stora mått. Samma sak med ovanligt insiktsfulla inlägg, ett plus så vet du att du har träffat på och gillat användaren.

Kan tyvärr se en rad anledningar till varför detta är en dålig idé, men ack så praktiskt det hade varit.

(Jag hade till exempel tryckt plus på Glädje58 efter att ha läst den här tråden.)
  • twain
    Glädje58 skrev 2012-03-30 20:20:59 följande:
    Fan, nu hittar jag inte plusknappen Plus
    Väl bekomme!
  • twain
    Emmel skrev 2012-03-30 20:27:20 följande:
    Jag är skitarg för att jag inte är med på listan som mig själv, men jag kan nu erkänna att jag i 99,99 % av fallen är Anonym(insatt), så jag vinner oavsett.

Så, ni andra kan bara lägga er ner och dö, ni är helt enkelt omsprungen av en fager ... mö?!! Förvånad 
    Kontrollfråga: I vilken tråd tampas du med twain?
  • twain
    twain skrev 2012-03-30 20:34:41 följande:
    Kontrollfråga: I vilken tråd tampas du med twain?
    Nja, Emmel, efter att ha läst ett inlägg av dig i en annan tråd kan jag redan nu säga att du med mig skämta aprilo. Jag övervägde ett tag att du kanske kom med en seriös bekännelse, men icke! Det skilde för mycket på språknivån. Sen är det ju givetvis många som titulerar sig "insatt" anonymt, men det finns en som brukar dyka upp i tid och otid i olika trådar som hänger sig åt samma språkliga och logiska lapsus gång efter annan.
  • twain
    Emmel skrev 2012-03-30 20:43:10 följande:
    i alla trådar där twain är med (de som ligger i känsliga rummet, så klart). Det borde väl du veta?!
    Haha. Titta på min avatar och lägg på lämplig ljudeffekt. Glad
  • twain
    Emmel skrev 2012-03-30 20:46:16 följande:
    FAN också! Du får 100 virituella spänn om du inte berättar om avslöjandet för någon annan i denna tråd!!! *hoppfull*
    Tyst
  • twain
    stinkfoot skrev 2012-03-31 11:26:58 följande:
    Denna undersökningen är förvisso intressant men inte så användbar. Personligen skulle jag vilja veta vilka som brukar vara mest ironiska på FL som en sorts hjälp för de som har problem med att uppfatta ironi.
    Hmm...Det där är lite knepigt. 

Jag har en ganska underfundig humor som växlar i skalor mellan det makabra och det speglade. Det går inte att "leva ut" den humorn på ett forum utan att bli straffad för det, eftersom de flesta förstår inte vad det är jag säger och istället ställer till med ett debackel-kackel Död

De som har potential att förstå mig måste dessutom lyckas med en rad bedrifter (sakna predisponerat synsätt, ha hängt med i tråden, sett rätt detaljer m.m.) och det hindrar ju ändå inte tredje part från att suga ur all livslust genom att missförstå och börja debattera helt fel saker. Summa summarum: Det är loose-loose för mig att skriva sådant.

Detsamma gäller givetvis när andra skriver något ironiskt eller sarkastiskt. Det skulle kunna vara humoristiskt menat, men det skulle lika gärna kunna vara personens riktiga åsikt (det finns folk till allt) och det går inte att anta varken det ena eller det andra, även om sannolikheten är stor att det är en nitlott. Enda sättet att svara på ett sådant inlägg är genom att lyckas formulera sig på ett sådant sätt att användaren i nästa svar avslöjar sig (lite mer).

Så, ja, jag har stora problem med det, och jag vågar påstå att alla har problem med det på ett eller annat sätt och en eller annan nivå (hur stort problemet är och hur stort det uppfattas vara varierar ju enormt).  
  • twain
    GangsterKermit skrev 2012-03-31 12:03:31 följande:
    Jag kan inte allt, men jag försöker i alla fall förstå och sätta mig in i saker! 
    Jaså det säger du? 
  • twain
    GangsterKermit skrev 2012-03-31 13:39:11 följande:
    Jaa, det säger jag.. Ingen i världen kan säga att den kan ALLT i världen och vet precis hur allt fungerar och hur ska vara. Det är totalt omänskligt att det ska fungera så! 
    Jag tror minsann att du lyckades göra om bedriften på ditt egna inlägg - trots att det bara var en mening långt. Förvånad
  • twain
    Schna skrev 2012-03-31 15:23:02 följande:
    Bra skrivet! Innan man läst av den andre tillräckligt kan man inte vara riktigt säker på hur seriös människan är, och det har nog de flesta problem med inledningsvis. Ibland förstår man ju skämtet men anar ett allvar bakom, och då frestas jag nog att gå över till allvar istället.

Själv har jag rätt sjuk humor och gillar dessutom när det går att tolka samma mening på två sätt - och att båda stämmer in. (alltså lite torr också) Men det är svårt att spinna vidare på verkligen, och  brukar sluta med att jag bara slätar över det hela lite fint och lovar mig själv att inte göra om det. Igen.

*)Jag gillar din humor!
    Där slog du minsann huvudet på spiken! 

*)...Vad du är underbar. DIG skulle jag verkligen vilja fika med - ofta! Solig 
  • twain

Ser att 24 pers röstat på Häckis. Förvånad But Y? 

• twain

Ironiskt att en tråd som denna gjort att jag upptäckt flera potentiella guldkorn här på FL. Cool

Svar på tråden Vem av följande personer på Familjeliv får dig att vilja kräkas alternativt gör att du hellre skulle gnaga av dig armen än att sitta vid samma fikabord som?