Timanställd och gravid, nu sjukskriven, rättigheter?
Jag är gravid och har hjärtfel. Jag är timanställd men arbetar på hem/skola med hot och våld. På mitt sista pass uppstod en incident som gjorde att jag kände att jag inte ville fortsätta jobba (jag och samordnaren hade pratat om grav och att jag fick ta ett uppehåll när jag ville) Efter det så blev jag dålig och fick åka in till sjukhuset.
Jag pratade med min samordnade och iom att jag inte visste vad som var fel vågade jag inte jobba (plus denna incident) så därför har jag varit hemma och missat nått pass som jag hade i början på feb.
Alla läkarundersökningar etc har blivit uppskjutet då man inte kunde komma överens om vart jag skulle ha hjärtläkare någonstans därför har jag traskat runt hemma hela februari utan sjukskrivning och bara blivit sämre. Nu har jag fått ordning på allt med läkare och kontroller och hon ansåg att jag skulle vara sjukskriven from 1 februari men inte förrän 9 mars kom intyget till FK, frågan är nu om jag verkligen har rätt till någon ersättning iom att jag bara är timanställd och att jag i vilket fall som helst skulle slutat jobba pga riskerna.
Jag är ju fortfarande anställd med ett uppehåll bara och vi har en överenskommelse om att jag ska komma tillbaka till jobbet.