• pimsan01

Vågar jag försöka igen? Efter missfall..

Jag har har haft 2 MA på kort tid, båda graviditeterna avstannade i v.6-7, första upptäcktes i v. 10, hade inte haft några blödningar då, nu på den sista fick vi faktiskt se ett hjärta slå i v.6 , men på en ny kontroll 2 veckor senare hade hjärtat stannat på den lille .
    Innan dessa graviditeter har jag haft väldigt svårt att bli gravid. Därför vill jag ju så fort som möjligt försöka igen ifall jag nu skulle ha det lättare att bli gravid tänker jag. Men å andra sidan har jag ju hört att det kan vara bra att vänta så att man rensat ut allt? Jag vet inte? Är det fler i samma situation, eller har varit? Hur tänker ni? Har precis just haft min första mens nu sedan missfallet/MA blödningen.

• Svar på tråden Vågar jag försöka igen? Efter missfall..
  • pimsan01
    DuTrorAttDuVet skrev 2012-03-28 09:04:43 följande:
    efter mens ska kroppen vara som vanligt igen så kör på du :)
    Kan "trösta" dig med att jag fått 1 ma, 9 mf o 3 barn, så sluta aldrig kämpa <3 
    Vad skönt att höra att det kan gå bra också efter så många missfall! Jo jag hoppas kroppen har återhämtat sig som du säger, tror nog att jag kör på och börjar försöka igen, nä kommer nog aldrig sluta kämpa
  • pimsan01

sweetbird: Tufft att behöva gå så långt som till v.16, fick du veta när det hade avstannat? Håller tummarna nu att du får testa plus och slipper mensen.

• pimsan01

Tack detsamma!! Hur mår du idag?

Ett MA är jobbigt, kanske jobbigare än missfall, just för att man får gå och tro i flera veckor att man är gravid och allt är bra. Jag hade ju mina symtom kvar också ända tills jag fick ta cytoteken och fick blödningen i v.10, det är oerhört grymt, jobbigt är också att jag fick se hjärtaktivitet men ändå så gick det inte, många säger ju att har man väl sett ett hjärta slå är risken mindre för ett missfall, men nu kan ju inte jag känna så. Jag kommer i framtiden inte bli lugnad av ett VUL och att sett ett hjärta iallafall.

Svar på tråden Vågar jag försöka igen? Efter missfall..