Inlägg från: jesus666 |Visa alla inlägg
  • jesus666

Begår invandrare fler våldtäkter?

Det surras överallt på nätet om invandrare och våldtäkter, hur ser sanningen ut? Jag har givetvis exakta siffror på detta, gällande våldtäkter 2010, svensk vs invandrare.. jag tänkte se om mönstret är desamma i denna tråd som man ser i övrigt på nätet.  Siffrorna kan jag skriva ut senare, kanske fler som har koll..

• Svar på tråden Begår invandrare fler våldtäkter?
  • jesus666

tänkte mer på fakta än att försöka gissa sig på något mörkertal för det är omöjligt.. Siffrorna gäller dömda i domstol för 2010, svenskar 147, invandrare lite fler på 166.. Sen är det ju som RS89 är inne på, blir lite omöjligt att veta det också. man kan säga att nästan en per dag döms för våldtäkt i sverige, det är rätt illa..

• jesus666
    psak skrev 2012-03-27 20:52:42 följande:
    En klar fingervisning ges ju även av vårt närmaste grannland i väst där man inte är lika kinkig med sanningen utan klart och tydligt rapporterar att utomeuropeer stått för samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo de senaste åren.
    så sant, men nu är ju detta fakta som man kan inhämta. massmedian i sverige är väl inte mycket att hurra över. låg kvalitet inom journalistyrket skulle jag säga.. 
  • jesus666
    RS89 skrev 2012-03-27 21:34:07 följande:
    ni får inte glömma, av allt snurr, att det inte handlar om att man ÄR invandrare, det handlar om hur man lever. citerar aftonbladet från länken www.aftonbladet.se/nyheter/article327666.ab

Arbetslöshet, dåligt boende, diskriminering, droger och en kriminell omgivning ökar risken att bli en siffra i våldtäktsstatistiken - både för svenskfödda och invandrare.

-Kulturella skillnader och religion som förklaring till våldtäkter är nonsens, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi.

-Eftersom invandrare är överrepresenterade i de mest utsatta grupperna i samhället syns de också i brottsstatistiken.

När det kommer till just våldtäkt tror jag mer på kulturella skillnader.. I många länder så är det ju fritt fram att våldta kvinnor, somalia är nog värst drabbat, ingen slump att de är aktiva även om de kommer utanför somalia, det är ju deras kultur..
  • jesus666
    U never saw me skrev 2012-03-27 22:11:46 följande:
    Att påstå att det är deras kultur är väl lite magstarkt...
    tradition passar kanske bättre
Svar på tråden Begår invandrare fler våldtäkter?