Inlägg från: heythatsmybike |Visa alla inlägg
  • heythatsmybike

Vänner sökes

Hej! Vår lilla Tilde föddes den 22 januari, sedan dess har jag gått hemma med henne. Det känns som att de gamla vännerna som inte själva har barn försvinner helt, förutom en viss kontakt via facebook när man fått barn. Det är så synd och i vissa fall har jag varit riktigt ledsen att ingen vill ta sig tid och hälsa på oss. Man vill ju umgås och prata osv även om man har barn. Jag kommer ursprungligen från Skåne och de tjejkompisar som jag har, som har barn bor där nere. Jag gjorde i varje fall så att jag började på babysång med Tilde i hopp om att träffa andra föräldrar men där var barnen äldre (Tilde är 2 mån o 2 veckor på söndag). Jag kanske e blyg och sånt också jag vet inte, man känner sig lite osäker som nybliven förälder :) Jag undrar i alla fall om det finns någon/några i Stockholmsområdet som vill träffas och som har barn i samma ålder? Det kanske redan finns några som träffas regelbundet och där man kan haka på? Jag slänger ut tråden och håller tummarna!

MVH Maria

• Svar på tråden Vänner sökes
  • heythatsmybike

Det gör jag jättegärna, vad roligt! Grattis till lilla killen! Jag funderar på hur man kan gå tillväga :) vad tycker du?

• heythatsmybike

Det är aldrig fel att bo i Skåne ;) Där hade jag bott om jag haft möjlighet :) Men i detta fall dessvärre opraktiskt :)

Hmm, vi bor i Saltsjö-Boo, vi kan ta oss lite varsom då vi har bil, ska vi ta en promenad med fika på söder? Kan det va nåt? Både måndag och onsdag passar oss, ska vi säga måndag rent av?

• heythatsmybike
    nana01 skrev 2012-03-28 14:30:02 följande:
    hejsan jag har en liten gosse som är 6 månader ,jag bor i nacka och brukar oftas vara i orminge centrum eller  nacka fourum om du vill fika nångong eller ta lång promenad.. =)
    Jättegärna! Där är vi ofta :) Det går närsomhelst på dagtid i princip! Ska vi ses en sväng i Orminge C nån dag?
  • heythatsmybike
    Hansi01 skrev 2012-03-28 16:39:51 följande:
    Hej! Absolut måndag låter bra, har du möjlighet att ta dig t söder bor vid ringens köpcentrum. Finns lite barnvänliga fik i närheten. Runt lunch typ tolv? Jag skickar ett meddelande till din inbox så kan vi boka in närmare är det okej?
    Det är helt okej! Jag har inte använt familjeliv på det  här sättet tidigare så jag är lite förvirrad över alla funktioner med mail osv, är inte så teknisk, men jag ska försöka hitta rätt :) Jag träffas gärna vid ringen, det hade varit skoj!
Svar på tråden Vänner sökes