• tesse66

HJÄLP om lön och sjukskrivning!!!!

Jag har varit sjukskriven från mitt arbete 25% pga foglossning fr.o.m. 120206 t.o.m. 120318. Fr.o.m. 120312 är jag dock sjukskriven heltid, dvs 100% (dock första veckan utan läkarintyg då jag var sjuk pga förkylning men med läkarintyg 100% sjukskrivning för foglossningen fr.o.m. 120319). Jag trodde att jag skulle få lön  från arbetsgivaren för 120312 och 2 veckor framåt (då arbetsgivaren skall betala de första 2 veckorna i sjukskrivningen och det nu var en "ny" sjukskrivning på 100%). Dock har jag inte fått ngt för dessa veckor då arbetsgivaren menar att denne redan betalat för de första 2 veckorna när jag blev sjukskriven 25%. Detta innebär att jag inte får ngn inkomst alls från 120312??? Eller ska FK gå in med dessa pengar redan från 120312 eller från 120319?

Innebär detta isf att om jag är sjukskriven 25% och sedan blir sjuk pga av ngt annat i ca en vecka så får jag ingen inkomst för den veckan?

Någon som vet?

• Svar på tråden HJÄLP om lön och sjukskrivning!!!!
  • Zombie

Kolla på papper som du fått från fk , där står det vilket datum fk börjar betala ut sjuklön

• gullehjärtat

Arbetsgivaren har ju rätt i att de betalat för sina två veckor...

Jag förstår det som att du hade 25% på papper även när du var sjuk heltid. För den hade ju inte gått ut än.
    Alltså kommer du då få från fk, men bara för 25 %. Du skulle bett läkaren sjukskrivit dig på nytt redan från första dagen du var heltidssjukskriven.

• tesse66

okej. jätteirriterande eftersom jag var hos läkaren 120312 (med foglossningen) men de sjukskrev mig fr.o.m. 120319.. Vilket jag märkte senare.. Jaja, så kan det gå. Tack för hjälpen! 

• Zombie

Det gjorde han säkert för att du inte var hemma heltid just för foglossningen

• Gladskit

Har du inte varit inne och arbetat mellan så räknas det som samma period, så det är FK som går in från 15;e dagen.

• gullehjärtat

Läkaren borde ju skrivit det datumet då? Kan du inte ringa och fråga om det går att fixa. För har du till och med varit hos läkaren det datumet så... Lycka till!

• Zombie

Hon var ju sjukskriven 25% för foglossning men hon var hemma 100% för en förkylning då kan inte den läkaren sjukskriva henne 100%

Svar på tråden HJÄLP om lön och sjukskrivning!!!!