• Anonym

Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...

Nu får det vara nog! Vad har ni emot rödhåriga? De är som alla andra. Såg en tråd där de jämfördes med funktionsnedsatta, svagbegåvade, dysleltiker och dylikt. Allvarligt? Tror ni på riktigt att det är ett handikapp eller? Har ett barn med rött hår och det har hänt att folk skrattar och skriker ginger efter oss. Hörde om en man som sa att hans barn fick bli hur det ville bara den inte blev rödhårig. Ut kom en dotter med blont hår och hjärtfel. Innan vårt barn kom vet jag att typ alla jag känner har sagt att de hatar rödhåriga och att de är fula och att rödhåriga ungar pallar de bara inte med. Så säg nu, vad är så jäkla fel med rött hår?!

• Svar på tråden Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...
  • PolyPond

Jag har alltid önskat mig rött hår. Och fräknar är så fint!
    Dock verkar det jobbigt att vara så känslig mot solen.

Jag undrar om inte upprinnelsen till ginger-idén i Sverige startat på Flashback.

• LandersZ

Jag minns faktiskt den där tråden där en mamma var nervös över att hennes barn skulle komma ut med rött hår och att hon hade en massa fördomar mot rödhåriga. Det var en välbesökt tråd med många både "för och emot" om man nu kan formulera sig så.
    Helt sjukt. Friska glada barn vill vi ha! Allt annat kvittar. Men tydligen finns det en slags "rasism" mot rödhåriga enligt den tråden.

Fasen, letat men hittar inte den. Måste blivit borttagen då jag vet att jag kommenterade i den. 

• Johan70

Rött hår är ju snyggt. Hårfärgen har inte rimligen någon betydelse varken för personens personlighet eller intelligens.

• Alemonia

Nej, något negativt pga min hårfärg har jag inte råkat ut för. Klart mera vanligt med kommentarer om att folk vill byta hårfärg med mig (främst när jag var yngre och det inte gick att färga sig till min kopparröda nyans).
    Mera skämtsamt har jag fått höra att rödhåriga har ett hett temperament och att rödhåriga är som blondiner fast värre men det sista har aldrig varit allvarligt menat.
    Min dotter är rödhårig och hon behöver inte göra mycket för att charma vem som helst (som inte känner henne) och så har det varit sedan hon var liten. (Givetvis är hon charmig även för de som känner henne men på ett annat sätt.)

• Waldo

Va?

Jag tycker det är galet snyggt!
    En naturlig rödblod och så vacket
    Eller det mörka röda med en ljus porslinshy

Vackert, vackert

• DeadLikeMe

Min oerhört begåvade make är både snygg och rödhårig Höll tummarna för att hans röda hår och bruna ögon skulle gå i arv, men icke...
    Har faktiskt aldrig hört/läst det du beskriver, TS. Vissa tycker säkert att det inte är så fint med rött hår, men smaken är ju olika. 

Stupid is forever, ignorance can be fixed.
  • Anonym (lite kul är det)

Haha min sambo och hans tvillingbror är rödhåriga, och det är jätte roligt att driva med dom om det, speciellt som att dom förnekar att håret är rött, dom säger att det är guldblont :P  

• Anonym

Jag ville bara fråga, ts bor du i sverige? Jag tänkte när dom ropar ginger? (trodde ärligt inte att såna människor var så allmänbildade så dom ropar glåpord på ett annat språk i såna fall?)

• LillaLady

Jag har hört om det TS pratar om, Ginger, att man är ful, dum, gingers don't have souls m.m.
    Och JA det händer i Sverige.

Jag är inte naturligt rödhårig men skulle hellre ha rött hår än mitt råttfägade hår.

Och på något sätt så är färgade rödtottar mer acceptabelt än naturliga.. WTF?!

Dum spiro, spero
  • puss

varför ropar dom ginger? betyder itne det ingefära? det är väl inte rött?

jag fattar inte.  

Easy cum easy go
Svar på tråden Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...