• 2 barnsmamma ett på väg

ligger i uppsala och vill inte att bebis ska komma nu i v.23..

Väntar vårt 3e barn och är i v.22+6...har en blödande föreliggande moderkaka sen flera,flera veckor..
    blev inlagd i karlstad för observation och när jag närmade mig v.22 så ringde de uppsala som sa att de tar emot barn från v.22..
    så här är jag nu i sängläge, får bara kissa och duscha. inte ens hämta mat..
    ingen påverkad tapp (tack gode gud), och sammandragningarna har stannat av i princip av sig själva..
    fått kortison för lungmognad..nu ska man ta en dag i taget..så ska va här i max 4 veckor innan jag kommer hem till mitt sjukhus igen..hoppas verkligen att jag får snittet där..

Hur har det gått för er barn födda i v.23?

livrädd för att han ska dö eller få allvarliga men... vill inte ha ett barn till varje pris..
    har de ont när behandlas? 

• Svar på tråden ligger i uppsala och vill inte att bebis ska komma nu i v.23..
  • Smitha

Stor kram! Och vilken kämpe ni har fått!

• tundra

Grattis till er lille skatt!
    Hoppas ni och han tar er ut på andra sidan efter den jobbiga tid som nu oundvikligen kommer.
    Håller massa tummar och tår för er lille krigare!

• Liten sol

Skickar kramar och håller tummarna. Är gravid med min nummer tre och har varit sängliggande från v 22-24 i samtliga graviditeter pga prematura sammandragningar m cervixpåverkan. Dock har mina två första stannat kvar t v 37 och 38 och jag är idag i v 29+0 med nr tre. Hoppas han kämpar på den lille!

• mina12

Du har en jobbig tid framför dig. Men jag håller tummarna för att det ska bli bra i slutändan. Vår dotter är född v.24+0 och är nu 3år. Hon mår fint. Välkommen till gruppen:

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Här är vi många som varit med om denna resa! 

• Katarina76

Vilken tur du var på sjukhuset när du började blöda. Håller tummarna för att det ska gå bra för er!

• Smitha
    2 barnsmamma ett på väg skrev 2012-04-12 08:52:02 följande:
    tack allihop! ja det är verkligen en tuff resa..förstår inte hur man ska orka!

KRAM!! Hjärta
  • tundra

Kram! Man orkar för att man måste!
    Bli arg, bli ledsen och glöm inte att ta hand om dig själv!

• tummeliten

om du vill prata så inboxa mej..jag fick min dotter i vecka 24+1 488g och 28cm lång låg i uppsala i 2mån och sedan hem sjuhuset i 2,5mån och idag är  min dotter 1,5år <3

Svar på tråden ligger i uppsala och vill inte att bebis ska komma nu i v.23..