Vetgirig unge!
Min dotter är så himla vetgirig. :) Igår kväll kom en spindel på besök i hennes rum. Den satt i taket ovanför sängen när hon skulle sova och det ledde till en diskussion om spindlar. Pappa fångade den i en glasburk och vi tittade på den en stund och pratade. Efter ett tag sa hon "Mamma, jag tror att spindeln är rädd för oss. Vi är så stora! Den är stor som min navel!". Vi kom fram till att den nog hade sprungit och gömt sig om den kom ut ur burken. Jag berättade att den nog hade gömt sig under en sten om den hade varit ute i naturen. Då tittade dottern konstigt på mig och sa att då hade ju spindeln blivit helt platt. Men stenarna är ju inte helt platta sa jag då. Dem gömmer sig liksom under kanten, där det finns ett litet mellanrum och där kommer inte de större djuren åt den. "Hur kan du veta det mamma?" frågade hon med förundran. Jag tror jag har lärt mig det i skolan sa jag då. Så nu vill hon börja skolan så att hon kan lära sig mer om allt. Hon tycke att det verkade så spännande! Jag sa att man börjar skolan när man är 7 år. "Men åååååh! Så lång tid kan jag ju inte vänta!" sa hon då. Jag försökte förklara att man lär ju sig väldigt mycket i förskolan och hemma också och då blev hon lite gladare, men hon bestämde sig för att för att hon ska fylla 7 år nästa gång hon har kalas. :)
Hon är så go min solstråle! Så nyfiken och pigg på att lära sig. Hon snappar upp precis allt och kan redan massor om djur och natur som verkar vara hennes specialintresse.
Kanske inte är av så stort intresse för er andra att läsa men jag var tvungen att dela med mig av min glädje!