• MissBoring

Tips om dhea

Varför lämna Tuva?

• MissBoring
    moonstar88 skrev 2013-01-02 20:39:26 följande:

Hej! Tänkte på att min läkare sagt att jag ska äta prasteron hela vägen fram till eventuellt positivt test:/, ska du sluta vid sprut start? Jag ska köra långa metoden med suprecur och menopur.
    Dubbelkolla gärna det med läkaren. Jag åt DHEA på eget bevåg men talade om för min läkare att jag gjorde det och han sa också att jag skulle fortsätta äta, men jag slutade iaf efter några dagars sprayande för jag hade tänkt det från början.. och när jag skulle börja spruta så blödde jag fortfarande (har aldrig haft problem med spottings eller lång mens etc) så jag fick ta ett vul och då visade det sig att jag hade en slemhinna på 15,2 mm trots att jag sprayat i 3 veckor... Ingen vet om det är pga dhea som det blev så här men jag tänker att östrogenet hjälper väl till att tex öka på slemhinnan.. MEN jag har heller inte tagit några tester så jag kanske inte hade så låg nivå av dhea så att jag därför har fått  i mig för mycket vilket gör att min slemhinna fortsatte att byggas trots spray.
    Vill inte skrämmas men det kan ju inte skada att du dubbelkollar med läkaren just när det är långa protokollet. 
  • MissBoring

Mba12 tack. Kollar oftast i mobilen å då glömmer jag kolla inboxen!

• MissBoring

Jag frågade ang sprayen och om jag skulle va gött avid och fock till svar att det är ju isf så tidigt att det gör inget för emryot och det är därför man väntar in en mens (du börjar sparaya dag 21?) för komer inte den så får man ju kolla ev graviditet.

När det gäller lång vs korta metoden så vet man aldrig förrän man provat! Jag fick mycket bättre resultat med långa än korta så det är så olika. Å jag va då 40 år.

Lycka till

• MissBoring
    Pippi70 skrev 2013-01-03 07:39:18 följande:
    Tack miss B, hur går det för dig?

När börjar du med sprutorna?

Tog första igår
  • MissBoring
    Pippi70 skrev 2013-01-03 10:43:07 följande:
    Åh vad spännande miss B!! Då håller jag mina tummar för dig!! Hoppas det nya året blir ett plusår:)

Tackar för tummarna! Ja det önskar jag med, hoppas (om jag är först ut!?) jag får börja med plus och att ni alla andra hänger på
  • MissBoring
    susmar72 skrev 2013-01-03 11:44:53 följande:
    Håller mina tummar att du ska få ett plus nu, missboring! När ska du göra ÄP?
    För mej är det planerad ÄP v. 4.

Jag vet inte än för vi ändrade ju på allt i sista sekund innan de tog julledigt! men nästa vecka får jag klart på när det blir, antar v 3!
  • MissBoring
    moonstar88 skrev 2013-01-03 12:53:46 följande:

Jag ska försöka komma ihåg att fråga speciellt om det då när jag ringer till kliniken vid mensstart för att få min planering (börjar spraya dag 21). Kanske man får gå på någon extra kontroll om det är så att jag ska fortsätta?
    ingen aning du får kolla med dem.
  • MissBoring
    Vi 4 skrev 2013-01-03 16:48:42 följande:
    En sak jag undrar över är att jag bad om att få två embryon tillbaka om möjligt vid nästa IVF, då sa min hemortsgyn, vilket jag nu minns att hon sagt tidigare, att man inte är så säker på att det är så bra med två tillbaka för om den ena är av dålig kvalitet så kan den "dra med sig" den andra vid mf. Hon sa att "många" avråder från det särskilt om den ena är av sämre kvalitet och den andra av bättre. Nu funderar jag mkt på det. Chansen att jag får något tillbaka alls är ju inte så stor men om det blir två lär säkert den ena vara sämre än den andra. Hur ska man tänka då?

Jag vet att någon fått precis motsattsen till sig. Att de istället kan hjälpa varandra så att även en "ramlar" bort så kan den ändå ha hjälpt den andra att borra in sig!

Att det alltid ska va så här motsägelsefullt =\ tycker du ska fråga kliniken om vad dom säger!

Ja det va verkligen skönt att få sätta första sprutan igår

Tack, alltid bra med lite extra hejjarrop och tankar ?
  • MissBoring
    susmar72 skrev 2013-01-03 11:44:53 följande:
    Håller mina tummar att du ska få ett plus nu, missboring! När ska du göra ÄP?

För mej är det planerad ÄP v. 4.

Spännande då är du mig ju hack i häl då får du ta över tummarna då

Tuva, temphöjning runt den dagen är ju toppen *hoppas hoppas*
Svar på tråden Tips om dhea