• mba12

Tips om dhea

Jag skäms men jag har gjort :( Min homoepat sa till mig att när ni har sex ska ni se till att ni "har sex"! Det är viktig att ni är riktig tända och varma för blodförsköljning! Den biten är svårast tycker jag eftersom det är schemalagd sex!

• mba12
    Tuvalina skrev 2012-12-26 23:45:28 följande:
    Mba, jag drack nog tre glas vin på julafton och snaps med Jag har tagit Pergotime denna cykel och fick glad gubbe ikväll kl 22 på dag 11. Ömmar gör det rejält vid äggstocken nu så det blir nog ägglossning strax! Vi ligger i här med och ibland blir det kämpigt. Hemmainsemination kanske kan va nåt om det skulle låsa sug men det kan ju vara svårt ändå flr mannen.

Det känns bättre att jag inte var ensam
  • mba12
    mba12 skrev 2012-12-27 12:09:10 följande:
    Det känns bättre att jag inte var ensam

Syftar på vin konsumtion
  • mba12
    Tuvalina skrev 2012-12-26 23:58:07 följande:
    Jag måste bara berätta lite mer om det som hänt mig idag. Jag satt på jobbet och kände att något var på gång. Jag blev sugen på sex och när jag sedan åkte hem så började det ömma vid äggstocken. Imorse tog jag ÄL test vilket inte visade nåt men nu när jag kände alla dessa symtom så tänkte jag att nu måste det ju vara på gång helt enkelt och jag hade rätt!! Jag är ganska deprimerad för tillfället men detta gjorde mig riktigt upprymd. Det är så bra med för vi hade sex imorse och i förrgår och nu ikväll. Ska försöka oss på en omgång imorgon med Jag åt pergotime dag 3-7. Jag skrev ju förut att jag slutat med Prasteron men jag har fortsatt men bara med 25 mg per dag. Vet inte om det gör någon skillnad. Jag tappar inte så mycket hår längre i alla fall.

Bra jobbat Denna cykeln kännde jag också att nåt var på gång, var sex sugen men det var ganska långt innan ÄL!
  • mba12

Liv, det finns ingen bipacksedel i Prasteron. Tuva jag har ocskå tagit 25 mg Prasteron dagligen sedan 3 veckor tillbaks! Ska lämna blod för DHEA-s imån. Läkaren ville att jag lämnar AMH också, vet inte, han vill kolla om jag har fått högre värde, isf tycker han att jag ska fortsätta med Prasteron annars får jag sluta med den. Tanken var från början 3 månaders, nu har det gått 7 månader. LIV, heminsemination lät rolig och nytt Jag har bara sett sånt i filmer visste inte om man kunde göradet på riktig. Jag visade ditt inlägg till min man, hahahaha, "...Jag föreslog såna forum fö r dig och tanken var nåt annat, men nu har du tappat syftet..." Vad jag garvade... detvar rolig att se hans minn hahahaha....

• mba12

Vi4, det är några kvällar i rad nu (3 kvällar) + julafton som har varit ett halvt glas! Jag försöker nöja mig och tänka att , just rött vin har Melatonin! Jag vet att det är dålig ursäkt men dricker inte mer än halvt glas. Ja, jag lämnade både AMH och DHEA. GERMANY, jag håller med dig att dhea och amh har inget med varandra att göra, men min hemortsläkare resonerade att om amh värde inte har stigit får jag sluta med Prasteron för att tanken med Prasteron var 3 månader inte mer! Vad är DHEA-s referens värde?

• mba12
    Pippi70 skrev 2013-01-02 16:40:42 följande:
    Tror inte att det har påverkat ditt missfall alls Hannah!! Du har inte gjort något fel!  Kram på dig!

Jag har också druckit vin vid flera tillfällen i december. Det är ingen som vet att jag försöker bli gravid bland mina vänner eller min familj så det blir lite svårt att säga nej...de skulle börja undra väldigt mycket,jag har ju varit lite av en partyprinsessa förr och älskar rött vin,men nu dricker jag inte så mycket längre och aldrig hemma när jag kan välja själv...

Imorgon börjar jag min nedreglernig inför ivf..och då slutar jag väl med prasteronet...
    känns lite knäppt men de har väl gjort sitt nu kan jag tro och jag vill ju inte ha det där dilemmat jag haft hela hösten med en för tjock slemhinna hela tiden.
    Antar att det är därför jag får spraya nu för att få bort hormonerna helt från min kropp och att jag ska kunna få börja med sprutorna. 

Kram och god fortsättning på er!

Håller tummarna för dig,
    Lycka till.
  • mba12
    vi4, tack att du frågar. Det är bra med mig. Har planerat nästa IVF i slutet av feb. Dels för att min hemortsläkare kommer hem 20:e feb och dels har hunnit att få akupunktur behandlingar på ett bra tag(har börjat sedan aug.).
    Och vi ska åka bort i 3 veckor i slutet av Jan.

Tuva, det är exakt som du säger vi på FL:et är för att stötta varandra med tips, råd, erfarenheter och mentala biten och lite mer. Ska inte tillåta nån dra ner energin och negativa vibbar. Vi ska inte bry oss om dem, inte se dem, strunta i dem. Det positiva är att "dem" är inte många

Är på ÄL+12, testat imorse men det var negativ.
Svar på tråden Tips om dhea