• Gaaaa

Tips om dhea

Det gör jag med

Bara en liten fråga... Varför tar man ägglossningstest om det inte är runt ägglossning??
    Nu menar jag inte dig Cice

Men jag har läst det lite då och då..

Jag har också slutat med DHEA och så tar jag mina homopat piller. Och jag har riktiga ägglossnings känningar och mens känningar varje gång nu. Känner mig nästan 10 år yngre

• Gaaaa
    Kvinna72 skrev 2012-11-22 09:59:52 följande:
    Gaaa: hur länge åt du dhea?

3  månader. Men jag mådde inte så bra så det var låg dos 25 på kvällen och levaxin 50 på morgonen...
  • Gaaaa
    germany skrev 2012-11-22 12:41:55 följande:
    Gaaa- Vilket homeopatmedel äter du? Sepia?

Nej så hette det inte, får åter komma om det
  • Gaaaa

Jag tar sulfur och cimicifuga racemosa heter dom. Den sista gör nytta
  • Gaaaa
    germany skrev 2012-11-22 20:01:55 följande:
    Aha Glad. Låter ju toppen att du verkar svara på de preparat du fått.
    Men visst har ni valt ÄD eller är jag ute och cyklar? Förlåt i såfall Hjärta

Nej du har inte fel Det är bara det att sverige har nya regler så om jag gör ivf utomlands så har jag/vi stor chans att få ersättning från försäkringskassan nu.
    Så vi ska prova en sista gång!

Sedan blir det ÄD och där har vi stor chans att också få betalt från försäkringskassan fast vi bor i ett snålt landsting
  • Gaaaa
    cff skrev 2012-11-22 22:27:44 följande:
    Bambi - har du sett att de i en forskningsstudie erbjuder gratis IVF på CFC (iofs kanske vi båda är diskvalificerade pga ålder och/eller AMH, men det kan vara värt att kolla upp).
    Se länk till FL-tråd 
    Det har de haft sedan 2010..

Man behöver nästan ringa för att få det bättre förklarat!
  • Gaaaa
    germany skrev 2012-11-23 19:29:16 följande:
    Har du också bara 1 landstingsfinansierat IVF försök? Uruselt att man bor på fel ställe i landet :(
    Vård borde vara lika för alla....oavsett var i Sverige vi bor Rynkar på näsan. Nej, nu fattar jag säkert fel....du söker dig ju utomlands för IVF, men kan du få det bekostat av försäkringskassan?
    Att ÄD kan gå att få ersättning för vet jag, men hur funkar det med IVF utomlands?

Du är inne på samma linje som vi, testa åtminstone 1....kanske 2 ggr till innan vi väljer ÄD.
    Känns så himla bra att jobba med ÄD parallelt så att man inte behöver dyka ner i den världen när det kanske börjar dra i hop sig. Jag tar reda på så mkt jag bara kan och har redan klart med att jag kan göra VUL och få recpet omskrivna och bara det känns tryggt.

Men först IVF, eller hur? Solig

Nej jag hag gjort 3 ivf + 3 till som vi själva betalat.
    Men det nya är att barnlöshet räknas som en sjukdom, det kan man inte sluta behandla...
    Så trots mina gjorda IVF här så har jag nu stor chans att få ivf betalt av försäkringskassan om den görs utomlands
  • Gaaaa
    germany skrev 2012-11-24 13:28:34 följande:
    Inte för att grusa dina förhoppningar....det är det sista jag vill Hjärta. Dock så undrar jag för att jag tycker det är jätteintressant. Glad Men är du verkligen säker på att just IVF utomlands kan ersättas av försäkringskassan? Att man kan få ersättning utomlands för ÄD är ju för att det är så lång väntetid att få donator här i Sverige och att då finns det alla skäl i världen att man bör få ersättning.  Medan det går mkt snabbare utomlands då donatorerna är betydligt fler där och ingen direkt kö finns. Men just privat IVF i Sverige är det ju inte dirket någon väntetid på, därför så känns det tvivelaktigt (tagit bara så här i luften från min sida) att försäkringskassan verkligen ersätter IVF:en utomlands.

Har du någon info sida om detta som säger att det är så eller vet du någon som har fått ersättning för just IVF? Berätta gärna! Är det som du skriver så är det ju fantastiskt! Skrattande

Jag har pratat med den avdelning på Försäkringskassan som godkänner våra ansökningar
  • Gaaaa

Ja och det är helt nya regler så det har inte ens haft en chans att godkänna ännu. men som hon sa reglerna ändras hela tiden så skynda, skynda!!

• Gaaaa

Jag har gjort 3 försök på Carlanderska. Tänker inte snacka skit för att det inte lyckades för mig. MEN efter att man hänger här så har jag förstått att man får olika vård beroende på vilken läkare man har.
    Som när jag frågade min om DHEA så var det såååå dumt och man visste ingenting, sedan läser man här att en annan läkare skriver ut det inga problem. Det är bara så att vissa är mer oroliga/rädda än andra med förändringar..

Samtidigt så går det frammåt. TSH värdet sänkte de efter bara några månader vi varit inskrivna. Och nu tar de AMH på alla.

Jag vänder mig utomlands denna gången för att vi har stor chans att få tillbaka pengarna och faktiskt kunna påverka vilka läkemedel man ska ta.

Min upplevelse är att alla mina läkare har gått på gammal rutin. Och den ville de inte ens bryta när jag inte fick äggblåsor, då höjdes ju bara dosen!        

• Gaaaa
    Lillstoran skrev 2012-12-06 10:28:06 följande:
    Att vända sig utomlands om man kan få ersättning dvs. pengarna tillbaka är ett - substantiellt - skäl för att göra det. Den föklaringen köper jag fullständigt, men det är en helt annan sak. Det visste jag dock inte att man fick. Förutom vid ÄD.

Det är väldigt nytt, jag var tvungen att ringa försäkringskassan för att få det bekräftat för jag hittade det enbart på en sida på nätet.
    Men det är ju också en chansning man kan ju få avslag..

• Gaaaa

GRATTIS GERMANY!!!

Som sagt detta är ju allas dröm här inne ååååå vad roligt

Svar på tråden Tips om dhea