• Katt12

Tips om dhea

Mere, jag tror som jag skrev ovan att de håller på att stänga ner Sverige, så pröva att maila dem din beställning och fråga om de är villiga att ta emot den. Hoppas det går bra. Jag har inte blivit gravid m DHEA utan har två skolbarn och längtar nu efter en liten till och försöker stärka upp kroppen så mkt som möjligt.

Germany, var det prasteron eller DHEA fr DHEA.com du tog förra gången?

• Katt12
    mère de R skrev 2014-08-03 19:17:33 följande:

Hannah: jag fick veta att jag hade 0,2 i amt i april 2013 och en dag senare plussade jag (hade tagit enkel dos pergo samma månad) Det slutade tyvärr i tidigt MF. Vi la sedan ner det hela eftersom läkaren sa att det var nästan kört för oss. Nu i sommar bestämde jag mig för att prova akupunktur. Jag hade testat akupunktur tidigare i samband med IVF och blev naturligt gravid med sonen två månader efter. Det verkar som att min kropp svarar bra på akupunktur för jag testade plus i torsdags, efter 4 behandlingar :) Har dessvärre fått en liten blödningen så det återstår och se hur det slutar. Smörjer med progesterAll varje dag och hoppas att det hjälper.

Men grattis, vad kul! Då behöver du kanske inte beställa ngt alls, dåGlad! Hoppas nu blödningen bara är ngt tillfälligt och ofarligt. Måste fråga dig ang ProgesterAll, som jag också kör nu sedan förra cykeln. Får väldigt ömma bröst av den, är det ngt du känner igen? Har tagit Crinone och Lutinus i samband m IVF tidigare, så jag har ju tagit progeterontillskott, men inte fått dessa ömma bröst förrän nu med ProgesterAll.

Det låter ju oxå som att du fått tag på en bra akupunktör, inte helt lätt. Får jag fråga om du möjligtvis bor i Sthlm? Tar tacksamt emot tips på akupunktör i så fall.
  • Katt12

Hej LS, du kan ta melatonin hela mån. Dock har jag läst att melatonin kan hindra ÄL genom att stoppa LH stegringen. Det bör handla om betydligt större doser men jag gör ändå så för säkerhets skull att jag kör clearblue nya ÄL tester som även visar östrogen höjning innan ÄL och när testet börjar blinka östrogen höjning gör jag uppehåll m melatonin några dagar till den gett fast sken (LH stegring) och börjar igen ngn dag efter det.

• Katt12

SL, jag har oxå beställt min ProgesterAll på nätet så inga tips om över disk tyvärrRynkar på näsan.

Sthlmsmil, har fått prasteron utskrivet tidigare men inga direktiv på hur länge jag skulle ta det, tyvärr. Kanske ngn annan har input. (Jag tålde tyvärr inte tabletterna, så det blev ingen fortsättning.)

• Katt12

Jag tar ju sedan en månad DHEA fr DHEA.com och har nu gjort en första uppföljningsmätning. Som ni kanske minns provade jag 7 Keto som bara gav en svag ökning av DHEA men desto större ökning (skyhögt!) av testosteron, så det var lite nervöst att ta prov nu för att se vad som hänt efter att jag beställt på nätet.

DHEA värdet nu var 6,6 och testosteron rimliga 1,6. Jag har bara tagit en tablett om dagen och tänkte nu öka på dosen. Jag har haft väldigt lågt DHEA innan så 6,6 kändes som en bra start, men jag ser i tabellerna att man kan ha uppemot 30, så det är väl lika bra att öka på? Har någon fått ett utlåtande från läkare vad som är en lagom nivå att sträva efter?

• Katt12

Hej igen, inser nu att provet var mätt i mmol/L, inte nmol/L. Då är normalintervallet upp till 9,2. Kanske bäst att börja med en extra tablett varannan dag och se vad som händer.

• Katt12

Germany, jag hade tagit min morgondos ca tre h innan provet, slog mig efteråt att jag nog borde väntat m den... Men är ändå nöjd m utv eftersom detta är första menscykeln med denna typ av DHEA. Innan dess var mina nivåer bottenlåga:( Har du märkt stor skillnad vid provtagning beroende av om du tagit tablett el ej?

Jag börjar m en tablett extra varannan dag så snart mensen kommer, bli nog idag el i morgon.

Dessutom har jag låga progesteron värden och det är ju absolut inte heller bra... Ngn som vet hur man får upp dem på ett effektivt sätt?

Sthlm, inboxar dig.

• Katt12

LS, vilken cd tog du provet? FSH ska tas dag 3-5, möjligtvis dag 2. Är det ngn av dessa dagar du tagit provet är det ju ett jättebra resultat. Om du hade fått t ex Menopur, hur tänker du dig att du skulle använda det?

• Katt12

LS, hinner inte skriva så mkt just nu, men grattis till finfint FSH. Det indikerar att du inte alls är i närheten av klimakteriet. Vad är androstendion?

Svar på tråden Tips om dhea