Tuvalina skrev 2012-11-14 13:09:45 följande:
Pimpin, Åh, det blev lika för mig. Började också dag 5. Fick en cysta!! Jag har ett fsh på 7 dag 2 så jag tänker som du att jag vill också finna balansen. Något är det ju som gör att vi ägglossar för tidigt.
Germany, hur mår du?
Aha, intressant! Eller jag menar förstås, vilket skit! Att man ägglossar tidigt eller är ju vanligt när man blir äldre och även att man inte ägglossar alls till slut. Jag har läst någonstans att man behöver högre fsh för att få ett ägg att lossa från "trötta" äggstockar. Det är det som är paradoxen! Kroppen är smart och fsh stiger eftersom det behövs och tillslut är fsh så högt att man tillslut kan dra slutsatsen att ägg eller äggreserv riskerar att vara dålig...
Det är ju inte helt enkelt att bli gravid som vi alla här vet och egentligen vill man ju bara ge de ägg vi har de bästa förutsättningarna! Om det bara inte vore så svårt att veta vad som är bäst just nu!!
Man försöker liksom åtgärda symptomen, och förhoppningsvis kan det lyckas en dag!... och gör det inte det så kan man ändå finna lite ro i att man har försökt, allt man kan till och med... styrkekramar!