• germany

Tips om dhea

mba12 skrev 2013-04-27 18:22:42 följande:
    Germany <3
    Idag är det sista sprutdagen för dig,  känns väl skönt? :)
    Håller tummar på tisdag!

Ng 73 - Du lever redan sunt och kan nog bara fortsätta leva på som du gör utan att känna att du förvärrar något.
    Dock vet jag inget om hur vegankost fungerar, lär vara viktigt att se till att få i sig alla näringsämnen och vitaminer på annat sätt / matprodukter som man annars oftast får i sig om man äter kött, ägg tex. Måste vara mycket svårare att vara vegan än "bara" vegetarian?

Själv uteslöt jag gluten och även laktos i min kost. Som vegan dricker du väl heller inte vanlig mjölk?

Fortsätt kämpa på! Det kommer säkert utdelning och som vanligt som jag tjatar lite om :), när du / ni som minst anar det Glad
  • germany
    mba12 skrev 2013-04-28 18:09:36 följande:
    Germany, Älva tack.
    Hur i h***te kan man hålla kvar en follikel på 20mm i 3-4 dagar?? Är det möjligt?! Det tror jag inte :(

Ja Germany, idag är det sista dag jag tar sprutor. Kl. 11.00 tog jag Cetrotide (har tagit bara 3 st den här gången, sedan i fredags) och ikväll 20.00 ska jag ta Ovitrelle.
    Mycket ÄL sekret! Jag är rädd att jag har missat åtminstone en, den stora! :(
    Men ni har myst på, så inte alls säkert att ägget gått helt förlorat ändå! :)
    Dock förstår jag alltid hur denna oro känns och är....åt fanders jobbig! Men tyvärr så måste man bara ta sig igenom alla dessa trappsteg...tills man kommit så långt som att man förhoppningsvis får bli ruvare. Och just ruvare ska jag tänka på att du snart ska bli.

Peppkram till dig och hoppas på ett glatt inlägg från dig snart.
  • germany
    cff - Tråkigt att du testat negativt. Men mitt i allt eländes tråkiga så tycker jag det är jättebra att du nu kommer att spåna vidare genom att kontakta kliniken i NY och se om det kanske finns något att rätta till som ökar dina chanser. Kanske kan du sedan också använda dina frysisar i Finland när du fått lite mera svar om det är något som din kropp kanske varit "anti-baby" mot förut. Frysisarna som du frös in kanske också håller mkt bra kvalite då det är längre tillbaka i tiden som du lyckades få till dom?
  • germany
    Vi 4, Älva 73, Hanna m.fl i denna tråd som blivit gravida.
    Jag undrar om ni är aktiva i någon gravidtråd? Vore kul om vi kunde följas åt i såfall.

Har själv varit in då och då i framförallt en gravidtråd, men tycker inte jag får ut speciellt mkt av det då det är så många där och ofta så drunknar mångas frågor och funderingar bort och det  blir därmed rätt så meningslöst att ens skriva när det inte ger något i form av diskussioner och svar på det alla funderar över. Bortkastad tid liksom som man kan lägga på något annat :)

Sedan så saknar jag att det är fler med i dessa gravidtrådar som har kämpat ett tag och att man därmed också känner mer gemenskap. Det har alltså inget med att det ofta är yngre med i gravidtrådar, men inte alla har så stor insikt i att det är långt ifrån självklart att kunna bli gravid....Därför skulle det kännas bättre att gå över i en gravidtråd där man har några av sina gamla kämpare med och där de flesta i tråden är likasinnade vad det gäller att det inte har gått som på räls att få ett plus. För frågor och funderingar sedan man blivit gravid dyker alltid upp och därför så känns det som att det vore kanon att hitta en bra gravidtråd som man trivs i. (Kommer aldrig att hitta lika fina trådar som mina kära farvoritkämpartrådar som denna och några till som jag tyckt väldigt mkt om....Men det känns fel att hänga kvar i dom och vara aktiv i  just gravidfrågor.

Jag hoppas att alla så småningom får möjlighet att välja en gravidtråd om man så vill att delta i, då jag verkligen önskar att alla ni kvarvarande kämpar också ska slippa kämpa & slita  mera utan att ni också kan få välja att gå vidare på ett helt nytt och annat och förhoppningsvis lättare sätt.
  • germany

....tilläggas kan att det finns ju massor av trådar så det kan ju finnas någon som passar oss ypperligt :)
    Baa det att latmasken i mig bor i mig för tillfället Tungan ute, så jag har inte orkat leta igenom alla trådar och har inte brytt mig om att testa att hoppa in i några fler än den enda jag för tillfället är med i.
    Så gemenskap med er skulle sitta fint och då skulle jag känna mig lätt hemma  Solig

• germany
    Älva & Hannah - Men då startar jag en ny gravidtråd vid tillfälle. Tycker ni den då ska vara sluten eller ej? Mig spelar det ingen större roll.
    Skulle verkligen vara mycket roligare att hänga med er som man vid det här laget känner till en hel del om (historia och annat som hänt längs resan till ett plus).

Hannah - Jag mår riktigt bra just nu. Magen växer och sparkarna blir starkare och starkare för varje vecka som går. Förutom magen så känner jag mig fortfarande rörlig och har nog inte lagt på mig så mycket extra kg än då jag rör mig så pass mycket (är glad så länge jag orkar vara aktiv med min motion).
    Ska till BM i dag för första mätning av magen osv.
    Hur går det för dig nu? Känns det bättre med oron?
  • germany
    Hannah8401 skrev 2013-04-30 12:17:15 följande:
    Ja det hade verkligen vart fint med en sån tråd, och som ni säger så "känner" vi varandra sen innan.
    Germany, nja oron finns där, jag tycker fortfarande illamåendet är lite bättre än de senaste två veckorna, jag är trött och har glupande hunger, så det är väl positivt. Hade du mycket illamående? Och när släppte det? Vad gör du för motion? Jag gör inget, går lite bara, ska börja träna igen vecka tolv om jag kommer dit.
    Älva hur mår du?
    Mian, åh vad härligt med ett litet hjärta jag såg ett i vecka 6+1 och ska tillbaka om en vecka igen. Har du mycket symtom?
    Hunger låter bra och tröttheten :) Illamåndet har ju en del mer eller mindre. Jag mådde uruselt längre än vecka 12. Nu mår jag för det mesta bra, men får av och till halsbränna men det kan jag leva med.
    Jag åker mkt skidor i vanliga fall (längd), men min motion sedan jag blev gravid består numera av långpromenader som håller mig tillräckligt i form, skulle inte våga mig på något tyngre än så av rädsla för att jag kanske skulle ställa till med "nåt". Obs: säkert inte farligt att träna i vissa andra former såsom viss styrketräning osv, men jag avstår från allt som kräver alltför mycket av mig. 
  • germany
    Ng73 skrev 2013-04-30 13:30:29 följande:
    hej! för mig får ni jätte gärna hänga kvar här och prata om era graviditeter Glad    det är ju inte så att den egentligen fokuserar på de som inte är gravida (utan om dhea)...men jag förstår känsligheten och jag besöker gärna eran gravid tråd för att se hur det går och även om jag undrar ngt om det går bra? och förhoppninsvist så kanske jag är med där så småningom  Skrattande...    bmi är typ slutet av denna vecka...sen börjar jag med prasteron som just idag hade kommit till apoteket...  mina läkare har förresten varit så snälla att de redan nu skrev ut allt jag behöver inför ivf behandlingen i höst, så att jag kunde hämta ut allt innan mitt hörkostnads kort går ut i mitten av maj...har kylskåpet fullt och fulla kartonger  för typ 60000 kr hemma och då har jag ej hämtat ut prasteronet Skäms   (det blir 4de omgången i höst)..   men visst är sverige fantastiskt på det viset ..  jag hoppas att jag inge behöver använda allt

förresten, om ni känner för det (ni som är gravida här) skulle det vara kul att höra hur ni först misstänkte att ni hade gravid symptomer... och vad de var..milda eller starka...etc...

kram   
    Tror faktiskt det kan krocka för en del och bli väldigt känsligt om vi gravida ska skriva allt om graviditet här i tråden.....även om det för många andra kan vara väldigt upplyftande att höra om andra kämpare som blivit gravida. Jag tyckte själv altlid att det var bra att läsa om andras plus för då fick jag själv mera hopp och styrka att kämpa på. Men jag tror det bästa faktiskt är att visa fin respekt för de som kanske då upplever det väldigt jobbigt att läsa om andras graviditet. Så jag fixar en tråd så fort jag känner för att fixa, så får de som är gravida och som känner samhörighet med oss söka sig dit och allteftersom så tror jag en efter en kommer att kunna ha möjlighet att skriva där då det är klart att det ska bli plus efter plus från den här tråden bla.

Hinner inte skriva mera Tungan ute, vi ska åka nu.
Svar på tråden Tips om dhea