• germany

Tips om dhea

Kattflickan skrev 2013-02-26 11:01:16 följande:
    I lördags försökte de sätta igång förlossningen, det fick inte bra och barnet blev stressat så det blev kejsarsnitt. Barnet hade bajsat i fostervattnet och rörde sig mindre. Ut kom en pigg, välmående flicka i söndags. Hon var 52 cm lång och vägde 3750g. Så hon var stor för sin ålder, 37+0.

Först var jag besviken på att det blev kejsarsnitt, men nu spelar det ingen roll när jag har min välmående Klara i min famn!

CFF: Beklagar verkligen att det bara blev en biokemisk graviditet, det är så frustrerande, har också varit med om det.

Kramar till alla!

Millan
    Vilken LYCKA kära du BabyHjärta.
    Så skönt att höra att allt har gått bra och att du nu äntligen håller din lilla flicka i famn.
    Kan bara ana mig till att livet känns rätt så bra just nu :)
    Ta hand om er nu och lär känna eran nya lilla familjemedlem, hoppas ni får en massa lugn & ro och att du snabbt repar dig efter kejsarsnittet.

Bamsekram till dig Solig
  • germany

Cff - Skönt att hcg börjar sjunka och att farhågorna för ett X därmed kan lätta, puh!

Vi 4 - Jag mår bättre. Mår mindre och mindre illa (även om jag senast  i morse fick ett bakslag och "tjöjdes" över toalettstolen. Tror också att jag kommit in i de som kallas "spökveckorna". Magen har blivit mindre svullen och jag känner mig emellanåt som ganska ogravid.

Känner mig i övrigt lite piggare rent allmänt och hoppas få må ännu bättre allteftersom så jag kan få lite mera gjort här hemma. Vill försöka fixa och greja med en massa så jag kan få ta det lugnare sen när jag börjar bli allt otympligare och känna att jag har gjort bort en hel del av mina "måsten" här hemma. Mina blommor väntar tex på att få lite näringsrik jord så de orkar leva vidare  (orkade inte sätta om dom ifjol då jag var helt knäckt pga barnverkstaden....) Så mina blommor kommer att bli gröna av klorofyll och förmodligen väldigt nöjda Skrattande

Roligt att läsa att din graviditet fortlöper fint. Det kommer att gå bra ska du se :). Men vi kämpare har nog lite svårt för att våga tro på det hela.....Inget konstigt allt utan jag skulle nog vilja kalla oss helt normala med det bagage vi har med oss. Är väldigt glad för din skull med tanke på allt som du och din man har gått igenom.

Älva - Kan nästan känna din glädje när du fick beskedet om att hcg ökat. Förstår också hur svårt det är att våga tro och tänka positivt när man är så himla rädd för bakslag. Men jag hoppas & tror att du kommer att få uppleva graviditetsvecka efter graviditetsvecka :)
    Dock så blir jag orolig när du skriver att du känner på din tapp, håll inte på att känna efter och pilla så mycket, det kommer inte att hjälpa dig i vilket fall som hellst att känna på den.

Susmar - Hur ser era planer ut? Hoppas du mår lite bättre och att solen snart får lysa på dig / er Solig

Bambi - Läget med dig?

• germany

Tuvalina - Tack för tanken. Tänker på dig också och hoppas att tankarna når fram och att ni nu kommer att få ha turen med er i det ni har framför er framöver. Jag hoppas också att du inför resan hinner ladda batterierna och att din kropp finner lugn & ro så att den inte är sönderstressad. Ta hand om dig!

• germany

Anemon - Smart att i väntan på ÄD jobba på ändå med dina egna ägg, man vet aldrig vad som kan hända :)

Jag tror starkt på DHEA, men även att lägga om kosten så gott man kan. Jag hade under sommaren och hösten ätit glutenfritt och även laktosfritt. Drack inte ens vanlig laktosfri mjölk utan ytterligare ett snäpp åt det "nyttigare"hållet (kommer inte ihåg nu den mjölken heter). Jag åt mkt proteiner, grönsaker & frukt.
    Åt inget godis alls. Var inte rädd för att använda lite fett i maten. Motionerade men inte sådan motion som var slitsam utan motion som höll mig så där lagom i form och som jag njöt av (typ långa raska promenader).
    De vitaminer jag åt var D-vitamin, Omega, B-12, Folsyra 5mg, Super C. Sedan åt jag också kortison i låg dos.
    Och så DHEA så klart Glad

Sedan så spolades mina äggledare 2 ggr tätt inpå. En gång HSG och en gång HSS.
    Kan absolut rekommendera att man försöker få sina äggledare spolade för att se om det finns fri passage och ev öppna upp om det finns något hinder. Kan också vara bra om man efter en genomspolning får kolla så att det inte finns vätska kvar i äggledarna då det isåfall gör att inget embyo kommer att kunna fästa.

Allt det här har du nog koll på redan :), men kanske någon annan kan snappa upp några fånigt enkla tips om hur man kan jobba för att förhoppningsvis förbättra chanserna. Utöver det jag skrivit så tror jag också det är viktigt att försöka må bra mitt i all kamp.....För mår själen bra så mår kroppen också mkt bättre. Kropp & själ hänger ofta ihop.

• germany

Tuvalina - Skönt att höra du mår bättre. Vill så gärna att det ska få gå bra för dig. Och vet du vad? Jag tror faktiskt att det kommer att göra det och att lyckan kommer att vända tillbaka till dig i mångfald Glad
    Men ang. DHEA. Du har ju endo, du kanske inte borde äta DHEA då? Har för mig att jag läst att kvinnor med endo inte ska äta DHEA. Har tyvärr inte just i skrivande stund någon länk att ge dig, men kolla upp om det stämmer.

Älva - Grattis till det lilla hjärtat du fick se Hjärta

Vi 4 - Hur mkt kortison äter du nu? Sluta inte alltför tidigt. Kan du inte försöka få Trombyl utskrivet av läkare istälet för att äta barnalbyl?  Jag har precis slutat med prednisolon i går. Har ätit 5 mg sista tiden och trappade ner till 2,5 mg de senaste 14 dagarna. Progestronet har jag trappat ner rejält och räknar med att ta sista i helgen. Har tagit var 3:dje dag nu ett tag, bara för att jag inte ville tvärsluta.

• germany

Tuvalina - Du har inte så mkt tid kvar att försöka då det snart drar ihop sig för Finlandsresan för dig.
    Så kanske det är bättre att du nu fortsätter fram tills du vet att det inte hinns med några fler hemmaförsök.
    Kroppen kanske inte heller mår bra av att "hatta" hit & dit utan bättre att du nu då trots endo äter DHEA när du nu börjat? Kanske du ska nöja dig med lite lägre dos, som att variera mellan 25 mg och max 50 mg?

Skönt att din endo är bättre! Jag hoppas att ni hinner med ett par hemmafösök till innan det drar ihop sig.
    Tycker det är jättebra att ni testar hemma i väntan på ÄD istället för att kasta bort de chanserna som jag alla gånger tror kan vara en chans för er att det faktiskt kan hända nåt Glad.

Kram!

• germany

Tuvalina - Det låter klokt. Låter också bra att du slutar några veckor innan du påbörjar behandling. Men nu hoppas jag att dina hemmaförsök kanske ger resultat först Glad. Chans finns alltid så länge man försöker!

• germany

Mba 12 - Nu efterlyser jag dig! Cool Du borde ha kommit hem fråndin USA resa och jag undrar hur du har det?
    Hopaps allt är ok och att du snart ger ett livstecken ifrån dig. Tänker på dig och saknar dig i tråden.

• germany

GRATTIS till dig och din man Vi 4. Så roligt att få höra att ni nu fått se hjärtat picka på liten där inne Hjärta.

• germany
    Mianhjärta - Tråkigt att läsa om att du tror det är missfall på gång igen. Gråter
    Har du fått testa kortison och andra stödmediciner såsom trombyl, fragmin, progestron?
    Kan vara värt att få prova allt sådant för att se om det sker en förändring. Du verkar ju kunna bli gravid och det är ju bra, men sedan händer nåt. Inte alls säkert att det varje gång beror på dålig äggkvalite, även om det förstås är svårt att någonsin få ett svar på sånt....Men prova med alla dessa stödmediciner nästa gång och se till att sätt in dom i rätt tid, är du för sent ute med dom så kan det vara för sent för att de ska hinna hjälpa till.

Älva -  Vad skönt att du känner dig mer positiv och mindre orolig, det blir jag glad för! Oro och rädsla förstör så mycket och det är ju nog tufft som där med den här barnresan....iallafall för oss kämpare.

mba 12 - Det kommer ett skrivet brev till dig snart. Tills dess, sköt om dig på bästa sätt Hjärta

Kram till er andra!
Svar på tråden Tips om dhea