Tips om dhea
Om fostret är mycket rörligt i vecka 9 så tyder det på en frisk krabat och det kan de också se! Så se till att fixa en VUL tid nu så ska du se att det känns lite bättre sen.
Jag vet flera som blivit deprimerad första tiden. Det är inte alls konstigt efter allt du gått igenom, all väntan och längtan. Det är helt rimligt att du känner som du gör! Kram!
Det är lättare sagt än gjort . Jag är ju inte orolig för bara att utan är verkligen rädd pga blödning och småflytningar och en massa andra småsaker som jag känner efter och analyserar samt att efter alla motgångar i barnverkstaden så vågar jag helt enkelt inte tro när det jag så länge drömt om väl har inträffat! Det känns som om det inte kan vara möjligt att det hänt mig och varför ska jag vara den som har tur osv osv osv....Så mkt jag ältar med mig själv just nu och det är förstås inte alls bra.
Jag vet inte om jag skrivit om det, men jag ringde 1177 för några veckor sedan och fick prata med en väldigt okänslig kvinna som jag inte fick mkt hjälp av. Hon upplyste mig bla om att det fanns ju andra sätt att ha barn omkring sig, tex att vara familjehem åt barn! Jag förstår inte hur hon kunde utge sig för att vara psykolog när det enda ärende jag hade var min oro över flytningarna. Det hela slutade med att jag kom på kant med henne och fick ur mig nåt i stil med att "jag förstår att du inte vill hjälpa mig utan att för att få hjälp så ska man nästan vara döende". Jag sa att jag inte orkade prata med henne mera osv. Då tvärvände hon och från att först inte ens ha fått prata med jourhavande gynläkare så gick det tydligen visst väldigt snabbt att bli uppringd av en läkare. Av honom blev jag heller inte mkt hjälpt av, han avslutade samtalet med att önska mig lycka till och hej då....Jag hann knappt säga hej då. Sedan har jag inte orkat kontakta dom igen. Enda sättet är väl att åka och sätta mig på akuten, men det vill jag inte. Så jag får skylla mig själv och stå ut och hoppas att jag till veckan kommer till vul.
Förresten, kan det funka lika bra om jag bara gör ett helt vanligt ultraljud utan på magen eller måste det vara just ett vaginalt ultraljud? För kanske barnmorskan kan kolla mig så behöver jag inte kämpa för att få tag i min privata gynläkare?