• Liv2014

Tips om dhea

Låter ju fantastiskt Vi5! Grattis! Och tack för svar. Hade du ägglossning känningar din vanliga tid. Har haft det i några dagar tidigare med känningar i äggstockarna, ömma bröst och "ÄL flytning" men det har lite försvunnit nu så är livrädd för att det inte blev ngn ägglossning denna månaden pga dhean...

• Liv2014

Någon som har tips på vart man kan gå i Göteborg för att få testat sina testosteronnivåer och s-dhea? Min ivf läkare och min vc tror jag inte är ett option...

• Liv2014

Ng73 fick tillslut en glad gubbe på ÄL Stickan i förmiddags dag 15. Dum som jag var testade jag dock igen på kvällen 10 h senare, för "att vara på den säkra sidan", då visade den inget utslag... Hoppas jag kan lita på det första utslaget...

• Liv2014

Testade faktiskt kvällen innan med utan glad gubbe... Bra tips med sträcken skall kolla på dem med hädanefter. Det undre skall vara tjockare än det övre?

• Liv2014

Ni som äter dhea och har gjort långa protokollet med nedreglering, skall man fortsätta med dhean i samma dos under nedregleringen (tänker tillföra hormon samtidigt som man ska ta bort dem...) eller ska man sluta och börja igen vid sprutstart? Eller sluta helt och hållet?

• Liv2014

Också läst att man ska fortsätta till plus men vet inte om det gäller även är det långa. Känns märkligt att stoppa i sig hormoner samtidigt som man skall nedreglera för att ta bort hormon ur kroppen...

• Liv2014

Tack för svar, verkar som det är lite olika bud från olika läkare på när man ska sluta äta dhea... En annan sak, alla säger ju att de blir så pigga och får mer energi av dhea. Jag känner mig istället trött och matt, är det någon annan som känt så?!

• Liv2014

Cff jag ska se om jag kan få gjort ett blodprov av sdhea nivåerna och testosteronnivåer, framförallt de sista jag hörts att de kan bli för höga. Har läst om att dessa skattas dag 2-3 i cykeln. Men har du någon kolla på vilka referensvärden som är ok? Samt hur långt innan man får ha tagit pillret? Känns lite meningslöst att ta proverna om ingen kan analysera dem åt en och om man inte kan tolka resultatet själv...

Svar på tråden Tips om dhea