Tips om dhea
Alynda - världen är liten. Det var en läkare på ultragyn på Odenplan, H R, som upptäckte min Trisomi 18 - och det var han som sa att han inte trodde det var åldersrelaterat (då var jag 37) och hävdade att T-18 är mycket mindre åldersrelaterat än T-21 (Downs) - men det är klart, han kan ju ha sagt det för att inte stressa upp mig mer än jag redan var och det är jag i så fall tacksam för (jag kan ju inte göra något åt min ålder).
Jag har i övrigt väldigt stort förtroende för honom, tycker han verkar otroligt duktig och vet att andra gynekologer respekterar honom (han jobbar också på DS). Han har också visat mycket empati och hanterade på ett mycket bra sätt den stora kris Trisomi-beskedet innebar för mig.
Den läkare jag hade mest kontakt med ang Trisomin var en kvinnlig läkare (som kändes mkt proffsig), men jag lutar åt att hon hade fel o att din läkare o min senaste har rätt. Det är ju trots allt en ganska ovanlig avvikelse, så få läkare har kanske full koll (fick i alla fall förklara på VC vad T 18 var).
Den manlige läkare du träffade där tror jag är samma som jag också träffat i samband med min missed abortion och som dessförinnan faktiskt utförde mitt kejsarsnitt när jag fick min son. Som sagt, jag tycker att de varit mycket proffsiga där i allmänhet (träffat minst 4 läkare) och vill inte avråda ngn från att använda sig av dem.