germany skrev 2012-12-28 11:44:47 följande:
Tack ni andra som också har peppat fram mig till att tänka positivt. Dock så är det lättare sagt än gjort.....Men jag försöker så gott jag kan må ni tro.....I bland känns det bra och vissa dagar faller jag ner i rädslans mörker. Med andra ord så har jag väldigt svårt för att våga glädjas alltför mycket. Sorgligt att det ska behöva vara så :( Men vet ju vad det beror på (skadad av alla berg & dalbanor sedan barnverkstaden började).
Jag fick svar idag på mitt senaste DHEA-S prov som jag tog innan jag visste jag var gravid.
Prov 1 när jag ätit 50 mg Prasteron i ett antal månader = 4,7
Prov 2 när jag då höjde dosen till 75 mg (senaste ca 2 månaderna) = 6.5
Alltså så drar jag den slutsatsen att i mitt fall så var nog höjningen till 75 mg bra för mig för den senaste nivån är ungefär den nivå jag har velat legat på, dvs lite över medel ref.värde.
Dock så var det vid höjningen som mina biverkningar kom i form av acne, jättekonstigt hår (fett och tunnare hår)
Samt så fick jag ibland hjärtklappning.
Jag står fortfarande fast vid att jag tror det är jätteviktigt att verkligen ta ett DHEA-s prov innan man bestämmer sig för att äta DHEA.
Jag vet inte om det automatiskt är så att om man har lågt AMH så har man också brist på DHEA.
Någon som har tagit reda på det måntro? Tänkte på att en del av er inte alls känner att DHEA har varit något för er. Kan det då vara så att era andra hormonvärden har varit helt normala och därför så blir det överflöd om ni tillstätter tillskott av DHEA?
Hm, funderar nu när jag läst ditt inlägg om jag inte borde äta DHEA iaf..... Har tagit DHEA-test vid 2 tillfällen och det har visat 2,1 och 2,2. Det kanske är för lågt fast det är inom refvärden. Usch vad svårt..... Har en del "manliga" symtom redan som håravfall (pga sköldkörtelproblem), "skägg" och mage. Vill inte att det ska öka och bli ännu mer!